Pregled bibliografske jedinice broj: 1230601
Provedba i evaluacija programa psihosocijalne podrške djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I
Provedba i evaluacija programa psihosocijalne podrške djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I // Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije
Primošten, Hrvatska, 2021. str. 60-60 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provedba i evaluacija programa psihosocijalne
podrške djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I
(Implementation and evaluation of the psychosocial
support program for children with type I diabetes)
Autori
Marinić Dora ; Miholić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Jačanje potencijala edukacijske rehabilitacije
/ - , 2021, 60-60
Skup
13. kongres edukacijskih rehabilitatora
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 14.-17.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
šećerna bolest tip I ; psihosocijalna podrška ; kreativne terapije
(type I diabetes ; psychosocial support ; art therapy)
Sažetak
Šećerna bolest tip I najviše je znana po nazivu juvenilni dijabetes, no danas je poznato da od tipa I mogu oboljeti osobe bilo koje životne dobi, a klasifikacija ovaj tip šećerne bolesti definira se nedostatkom inzulina. Promatrajući dijete oboljelo od šećerne bolesti u njegovim fizičkim, ali i socijalnim i psihološkim potrebama govorimo o biopsihosocijalnom modelu usmjerenom na oboljenje, čije prednosti su nam dobro poznate. Kritično razdoblje za djecu oboljelu od šećerne bolesti upravo je rana školska dob, kada se djeca na neki način odvajaju od roditelja, te započinje njihova samostalna briga o šećernoj bolesti i kontroli iste. Ciljevi ovog istraživačkog rada odnose se na provedbu i evaluaciju programa kreativnih terapija i njegovog doprinosa u psihosocijalnoj podršci djeci oboljeloj od šećerne bolesti tip I. Također, jedan od ciljeva je, provedbom kreativnih radionica u osnovnim školama, poboljšati svjesnost vršnjaka i učitelja o šećernoj bolesti, te na taj način omogućiti oboljeloj djeci zdrav socijalni razvoj. Metodom polustrukturiranog intervjua evaluirane su radionice provođene s djecom oboljelom od šećerne bolesti tip I, te korisnost provedene edukacije u koju su bili uključeni zdravi vršnjaci oboljele djece, a od strane učiteljica razredne nastave čime je uvažena perspektiva oboljele djece i učiteljica razredne nastave. Kvalitativnom analizom podataka (tematskom realističkom metodom) dobivene su sljedeće smjernice: Osnivanje centra za psihosocijalnu podršku na lokalnoj razini, veće uključivanje edukacijskih rehabilitatora u sustavu zdravstva i socijalne skrbi, sustavna edukacija zaposlenika i učenika osnovnih škola o kroničnim bolestima, organiziranje edukativno-kreativnih radionica o šećernoj bolesti te otvaranje prostora za korištenje art/ekspresivnih i kreativnih tehnika u sustavu odgoja i obrazovanja kroz unaprjeđenje kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski