Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1230505

Implementacija društveno korisnog učenja na početku studija – koristi za pojedince i zajednicu


Modić Stanke, Koraljka
Implementacija društveno korisnog učenja na početku studija – koristi za pojedince i zajednicu // 29. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA "Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice" / Kuterovac Jagodić, G. ; Ambrosi-Randić, A. ; Nakić Radoš, S. ; Smojver-Ažić, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 200-200 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1230505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija društveno korisnog učenja na početku studija – koristi za pojedince i zajednicu
(Implementation of Service-Learning in the beginning of the study - benefits for the individuals and the community)

Autori
Modić Stanke, Koraljka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
29. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA "Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice" / Kuterovac Jagodić, G. ; Ambrosi-Randić, A. ; Nakić Radoš, S. ; Smojver-Ažić, S. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022, 200-200

ISBN
978-953-49429-3-2

Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice

Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
društveno korisno učenje ; angažman u zajednici ; studenti ; civilna misija sveučilišta
(Service-Learning ; community engagement ; students ; civic mission of the university)

Sažetak
Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda koja studentima omogućava da znanja i vještine stečene na akademskom kolegiju primjenjuju na razvoj projekta kojim se rješava neki realni društveni problem, doprinoseći istovremeno kognitivnom, socijalnom i osobnom razvoju studenata, boljitku društvene zajednice te jačanju treće (civilne) misije sveučilišta. Kada se DKU po prvi puta uvodi na nekom fakultetu, preporuča se započeti s projektima na završnoj godini studija te s implementacijom metode u već postojeći kolegij (Mikelić Preradović, 2009), no povezano s vrijednostima i težnjama Europskog sveučilišta postindustrijskih gradova (UNIC) na Pravnom fakultetu u Zagrebu odlučeno je da će se metoda pilotirati na prvoj godini studija, kako bi se omogućilo rano osnaživanje studenata i povezivanje sa zajednicom, kao i praćenje učinaka DKU-a od početka studija. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati hoće li iskustvo DKU-a dovesti do pozitivnih promjena kod studenata u smislu unapređenja stavova i vještina povezanih s društvenim djelovanjem te veće percepcije dobrobiti uključivanja u zajednicu. Zbog praćenja promjena mimo iskustva DKU-a, nacrtom je predviđeno da se svim studentima prve godine omogući ispunjavanje upitnika na početku i na kraju akademske godine, a zbog praćenja promjena uslijed iskustva DKU-a predviđeno je i dodatno mjerenje na samom početku ljetnog semestra (u kojem se izvodio izborni DKU kolegij). Sudionici su upitnike ispunjavali dobrovoljno i anonimno, a u konačnici je na temelju šifri bilo je moguće upariti te analizirati odgovore prije- poslije kod N = 22 studenata SA DKU iskustvom te njih N = 20 BEZ DKU iskustva. U skladu s očekivanjima, skupina SA DKU je na kraju godine pokazala pozitivne promjene u stavovima i vještinama povezanima s društvenim djelovanjem (t = 3.57 ; df = 21 ; p < 0.05) – specifično građanskim akcijama, političkom svijesti te interpersonalnim vještinama i vještinama rješavanja problema, dok takve promjene nisu opažene u skupini BEZ DKU. Za razliku od skupine SA DKU koja je uslijed svog iskustva pojavu pozitivnih nusprodukata (npr. razvoj vještina i iskustva) smatrala još više vjerojatnom (t = 2.07 ; df = 20 ; p = 0.05), skupina BEZ DKU tijekom vremena nije promijenila svoje mišljenje o dobrobiti uključivanja u zajednicu – ali je istovremeno pojavu negativnih nusprodukata (npr. manje vremena za učenje i obitelj) počela percipirati još vjerojatnijom (t = 3.48 ; df = 16 ; p < 0.05). Rezultati idu u prilog uvođenju metode DKU-a već na početku studija – u svrhu ranog osnaživanja studenata za uključivanje u zajednicu te jačanja civilne misije sveučilišta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-Erasmus+-VS/2020/0265 - Europsko sveučilište postindustrijskih gradova (UNIC) (Koprić, Ivan, EK ) ( CroRIS)
EK-H2020-101035801 - Europsko sveučilište postindustrijskih gradova - prema suradničkom pristupu (UNIC4ER) (Jurić, Marko, EK ) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Koraljka Modić Stanke (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Modić Stanke, Koraljka
Implementacija društveno korisnog učenja na početku studija – koristi za pojedince i zajednicu // 29. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA "Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice" / Kuterovac Jagodić, G. ; Ambrosi-Randić, A. ; Nakić Radoš, S. ; Smojver-Ažić, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 200-200 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Modić Stanke, K. (2022) Implementacija društveno korisnog učenja na početku studija – koristi za pojedince i zajednicu. U: Kuterovac Jagodić, G., Ambrosi-Randić, A., Nakić Radoš, S. & Smojver-Ažić, S. (ur.)29. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA "Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice".
@article{article, author = {Modi\'{c} Stanke, Koraljka}, year = {2022}, pages = {200-200}, keywords = {dru\v{s}tveno korisno u\v{c}enje, anga\v{z}man u zajednici, studenti, civilna misija sveu\v{c}ili\v{s}ta}, isbn = {978-953-49429-3-2}, title = {Implementacija dru\v{s}tveno korisnog u\v{c}enja na po\v{c}etku studija – koristi za pojedince i zajednicu}, keyword = {dru\v{s}tveno korisno u\v{c}enje, anga\v{z}man u zajednici, studenti, civilna misija sveu\v{c}ili\v{s}ta}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Tuheljske Toplice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Modi\'{c} Stanke, Koraljka}, year = {2022}, pages = {200-200}, keywords = {Service-Learning, community engagement, students, civic mission of the university}, isbn = {978-953-49429-3-2}, title = {Implementation of Service-Learning in the beginning of the study - benefits for the individuals and the community}, keyword = {Service-Learning, community engagement, students, civic mission of the university}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Tuheljske Toplice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font