Pregled bibliografske jedinice broj: 1230502
Prema sintezi – Ivo Penić i oblikovanje 1950-ih
Prema sintezi – Ivo Penić i oblikovanje 1950-ih // 5. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 10. – 12. studenoga 2022. (Knjiga sažetaka) / Sekelj, Sanja ; Plosnić Škarić, Ana (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2022. str. 58-58 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema sintezi – Ivo Penić i oblikovanje 1950-ih
(Towards a Synthesis – Ivo Penić and Design in the
1950s)
Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka ; Počanić, Patricia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 10. – 12. studenoga 2022. (Knjiga sažetaka)
/ Sekelj, Sanja ; Plosnić Škarić, Ana - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2022, 58-58
ISBN
978-953-373-013-4
Skup
5. kongres povjesničara umjetnosti Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Ivo Penić ; SIO ; sinteza umjetnosti ; industrijsko oblikovanje ; scenografija ; arhitektura ; izložbeni postavi ; 1950-e
(Ivo Penić ; SIO ; synthesis of art ; industrial design ; scenography ; architecture ; exhibition setups ; 1950s)
Sažetak
Arhitekt Ivo Penić tijekom poslijeratnih godina aktivno je djelovao na širokom dijapazonu područja – od arhitekture i scenografije do industrijskog oblikovanja i dizajna izložbenih postava. Bio je član Studija za industrijsko oblikovanje i u projektima koje je realizirao u okviru SIO-a ili samostalno oslanjao se na koncepte sinteze umjetnosti, dobrog dizajna, novog standarda stanovanja te modernoga industrijskog oblikovanja racionalnog pokućstva. Tijekom 1950-ih promišljao je suvremeni, cjenovno pristupačni i serijski proizvedeni namještaj, oblikujući ga kroz sintezu apstraktne forme i funkcionalnosti te uz primjenu suvremenih industrijskih materijala. U istom je razdoblju i pozivajući se na apstraktne postulate, realizirao i scenografije te postav nacionalne izložbe Jugoslavije na međunarodnoj manifestaciji XI. Triennale di Milano (1957.), a redovito je surađivao i izlagao s drugim autorima (Želimir Zagotta). Unatoč zapaženoj aktivnosti Ive Penića, njegov je opus do danas ostao neistražen te je cilj izlaganja, koje se temelji na istraživanju arhivske i periodičke građe te autorovih realizacija i izložbi, predstaviti, kontekstualizirati i valorizirati Penićevo djelovanje 1950-ih u području industrijskog oblikovanja, izložbenih postava i scenografije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti, Dizajn
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-9364 - Umjetnost i država u Hrvatskoj od prosvjetiteljstva do danas (ASCEP) (Damjanović, Dragan, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb