Pregled bibliografske jedinice broj: 1230469
Prirodoslovne izvannastavne aktivnosti kao poticaj razvoja kreativnosti
Prirodoslovne izvannastavne aktivnosti kao poticaj razvoja kreativnosti // 5. OSJEČKI DANI BIOETIKE Osijek, 7.–8. studenoga 2022.
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 58-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1230469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodoslovne izvannastavne aktivnosti
kao poticaj razvoja kreativnosti
(Natural science extracurricular activities
as an incentive for the development of creativity)
Autori
Vidović, Nikolina ; Vekić, Tonka ; Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
5. OSJEČKI DANI BIOETIKE Osijek, 7.–8. studenoga 2022.
/ - , 2022, 58-58
Skup
5. osječki dani bioetike = 5th Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.11.2022. - 08.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prirodoslovni predmeti, izvannastavne aktivnosti, kreativnost, ekologija
(science subjects, extracurricular activities, creativity, ecology)
Sažetak
Prirodoslovnim izvannastavnim aktivnostima pridonosi se razvoju individualnih sposobnosti svakog učenika, potiče se kreativno i kritičko mišljenje kod učenika te motivira na aktivno djelovanje u školi i društvenoj zajednici. Razne aktivnosti koje učenici mogu provoditi u prirodoslovnom području imaju snažnu ulogu u odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj te pružaju učenicima mogućnost učenja temeljnih zadaća za uspješniji i kvalitetniji život. Jedna od najvažnijih zadaća suvremene škole jest poticanje kreativnosti koja ima pozitivan utjecaj na razvoj cjelokupne osobitosti učenika. Odgojno- obrazovni djelatnici provođenjem i organizacijom izvannastavnih aktivnosti doprinose produbljivanju stečenih znanja i vještina učenika, ali i zadovoljavanju njihovih potreba i interesa izvan redovne nastave. Svrha je ovog rada ukazati na potrebu implementacije što većeg broja prirodoslovnih izvannastavnih aktivnosti poput Malih zelenih, Ekološke skupine, Eko skupine, Prijatelja prirode, Mladih čuvara prirode, Eko patrola već u najnižim razredima osnovne škole kako bi se učenike osnažilo i pripremilo za očuvanje okoliša te poticalo na razvoj kreativnosti i kritičkog razmišljanja u svrhu osiguranja kvalitetnije budućnosti. U ovom radu opisane su izvannastavne aktivnosti iz prirodoslovnog područja temeljene na nastavnim sadržajima Prirode i društva kojima učenici stječu i razvijaju naviku vezanu za brigu o okolišu. Implementacija izvannastavnih aktivnosti područja očuvanja prirode i okoliša od iznimne je važnosti zbog niske zastupljenosti u školama, a prijeka je potreba današnjice. Analizom sadržaja školskih kurikuluma utvrđena je prisutnost prirodoslovnih izvannastavnih aktivnosti koje su usklađene s čovjekovim potrebama, interesima i mogućnostima. Nužnost je da svaka škola potiče razvoj kreativnosti, ostvaruje odgovorno ponašanje te ekološki odgoj i obrazovanje učenika u skladu s načelima održivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski