Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1230384

Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece


Huić, Aleksandra
Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 37-37 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1230384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece
(Student centered teaching and classroom management - relationships with image of the child and support for children's participation rights)

Autori
Huić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb, 2021, 37-37

Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
poučavanje usmjereno na učenika, upravljanje razredom, participativna prava, slika djeteta, nastavnici
(student centered teaching, classroom management, image of the child, participation rights, teachers)

Sažetak
Suvremeni pristup poučavanju usmjeren na učenika pretpostavlja stavljanje učenika u središte obrazovnog procesa i uključivanje učenika u obrazovni proces u što većoj mjeri. Ovaj pristup počiva na sličnim principima kao i dječja prava na participaciju, odnosno sudjelovanje u odlukama koje ih se tiču, kao i na principima davanja autonomije učenicima vs. kontrole učenika prilikom upravljanja razredom. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti odnos između ovih konstrukata, kao i to ovise li stavovi nastavnika prema participativnim pravima djece i njihovo poučavanje i upravljanje razredom o slici djeteta. Očekivali smo da će nastavnici koji djecu smatraju kompetentnijima i sposobnijima za samostalno donošenje odluka u većoj mjeri podržavati participativna prava djece u školi, u većoj mjeri u poučavanju koristiti stil poučavanja usmjeren na učenike te koristiti manje kontrole pri upravljanju razredom. U online istraživanju sudjelovalo je N = 519 učitelja razredne nastave osnovnih škola (n = 113), predmetne nastave osnovnih škola (n = 220) te srednjoškolskih nastavnika (n = 186) koji su ispunili upitnike istraživanih konstrukata. Rezultati su pokazali kako nastavnička slika djeteta ne ovisi o dobi djeteta, a učitelji razredne nastave imaju pozitivniju sliku djeteta od ostalih nastavnika. Pozitivnija slika djeteta značajan je prediktor podržavanja participativnih prava djece, nastavničkog poučavanja usmjerenog na učenika, kao i korištenja manje kontrole pri upravljanju nastavom i učenicima. Stavovi prema participativnim pravima potpuni su medijator odnosa između slike djeteta i pristupa poučavanju usmjerenom na učenike, te djelomični medijator odnosa između slike djeteta i obje dimenzije kontrole pri upravljanju razredom. Rezultati imaju važne praktične implikacije za odgojno-obrazovnu praksu, posebno u svjetlu trenutne obrazovne reforme koja naglašava važnost poučavanja usmjerenog na učenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Aleksandra Huić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Huić, Aleksandra
Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 37-37 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Huić, A. (2021) Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece. U: Mikac, U. & Mehulić, J. (ur.)25. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2021}, pages = {37-37}, keywords = {pou\v{c}avanje usmjereno na u\v{c}enika, upravljanje razredom, participativna prava, slika djeteta, nastavnici}, title = {Pou\v{c}avanje usmjereno na u\v{c}enike i upravljanje razredom kod u\v{c}itelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podr\v{z}avanjem participativnih prava djece}, keyword = {pou\v{c}avanje usmjereno na u\v{c}enika, upravljanje razredom, participativna prava, slika djeteta, nastavnici}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2021}, pages = {37-37}, keywords = {student centered teaching, classroom management, image of the child, participation rights, teachers}, title = {Student centered teaching and classroom management - relationships with image of the child and support for children's participation rights}, keyword = {student centered teaching, classroom management, image of the child, participation rights, teachers}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font