Pregled bibliografske jedinice broj: 1230384
Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece
Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 37-37 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje usmjereno na učenike i upravljanje razredom kod učitelja i nastavnika – odnos sa slikom djeteta i podržavanjem participativnih prava djece
(Student centered teaching and classroom management - relationships with image of the child and support for children's participation rights)
Autori
Huić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb, 2021, 37-37
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
poučavanje usmjereno na učenika, upravljanje razredom, participativna prava, slika djeteta, nastavnici
(student centered teaching, classroom management, image of the child, participation rights, teachers)
Sažetak
Suvremeni pristup poučavanju usmjeren na učenika pretpostavlja stavljanje učenika u središte obrazovnog procesa i uključivanje učenika u obrazovni proces u što većoj mjeri. Ovaj pristup počiva na sličnim principima kao i dječja prava na participaciju, odnosno sudjelovanje u odlukama koje ih se tiču, kao i na principima davanja autonomije učenicima vs. kontrole učenika prilikom upravljanja razredom. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti odnos između ovih konstrukata, kao i to ovise li stavovi nastavnika prema participativnim pravima djece i njihovo poučavanje i upravljanje razredom o slici djeteta. Očekivali smo da će nastavnici koji djecu smatraju kompetentnijima i sposobnijima za samostalno donošenje odluka u većoj mjeri podržavati participativna prava djece u školi, u većoj mjeri u poučavanju koristiti stil poučavanja usmjeren na učenike te koristiti manje kontrole pri upravljanju razredom. U online istraživanju sudjelovalo je N = 519 učitelja razredne nastave osnovnih škola (n = 113), predmetne nastave osnovnih škola (n = 220) te srednjoškolskih nastavnika (n = 186) koji su ispunili upitnike istraživanih konstrukata. Rezultati su pokazali kako nastavnička slika djeteta ne ovisi o dobi djeteta, a učitelji razredne nastave imaju pozitivniju sliku djeteta od ostalih nastavnika. Pozitivnija slika djeteta značajan je prediktor podržavanja participativnih prava djece, nastavničkog poučavanja usmjerenog na učenika, kao i korištenja manje kontrole pri upravljanju nastavom i učenicima. Stavovi prema participativnim pravima potpuni su medijator odnosa između slike djeteta i pristupa poučavanju usmjerenom na učenike, te djelomični medijator odnosa između slike djeteta i obje dimenzije kontrole pri upravljanju razredom. Rezultati imaju važne praktične implikacije za odgojno-obrazovnu praksu, posebno u svjetlu trenutne obrazovne reforme koja naglašava važnost poučavanja usmjerenog na učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija