Pregled bibliografske jedinice broj: 1230342
Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima
Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 44-44 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima
(Self-efficacy as a mediator between teacher knowledge about homosexuality and their support towards homosexual students)
Autori
Pađen, Helena ; Huić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb, 2019, 44-44
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 03.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podržavajuća ponašanja, srednjoškolski nastavnici
(homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers)
Sažetak
Nastavnici, kao nositelji obrazovnih procesa, jedan su od ključnih kontekstualnih faktora koji oblikuju razrednu i školsku klimu. Ponašanja nastavnika mogu ili pridonositi učeničkom osjećaju sigurnosti i pripadnosti školi, ili stvarati atmosferu koja potiče nejednakost i diskriminaciju učenika. Učenici iz ranjivih skupina, poput učenika homoseksualne orijentacije česta su meta diskriminacije u školi, te su stavovi i ponašanja nastavnika važan faktor koji oblikuje njihovo školsko iskustvo. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakvo je znanje srednjoškolskih nastavnika o homoseksualnoj orijentaciji te istražiti u kakvom su odnosu njihovo znanje, njihova samoefikasnost u radu s homoseksualnim učenicima i čestina uključivanja u podržavajuća ponašanja. Ispitivanje je provedeno on-line upitnikom na 267 srednjoškolskih nastavnika metodom snježne grude. Koristili smo Skalu znanja o homoseksualnoj orijentaciji, Skalu samoefikasnosti u radu s homoseksualnim učenicima i Skalu podržavajućih ponašanja. Rezultati pokazuju kako nastavnici imaju umjereno znanje o homoseksualnoj orijentaciji te su sigurni u neke ispravne odgovore, ali vrlo često odabiru odgovor „Ne znam“. Oni sudionici koje zanima dodatan edukativni materijal imali su i veće znanje i manji broj odgovora „Ne znam“ u odnosu na one koje nije zanimao edukativni materijal. Nadalje, znanje, samoefikasnost i podržavajuća ponašanja međusobno su značajno pozitivno povezani. Što nastavnici imaju veće znanje o homoseksualnosti, češće se uključuju u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike, a ta je veza posredovana većom samoefikasnošću u podučavanju o homoseksualnim temama. Ovakvi rezultati ukazuju na važnu ulogu znanja i samoefikasnosti u čestini uključivanja u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike koji su tijekom srednje škole u vrlo ranjivoj fazi i potrebna im je socijalna podrška. Izložene su i praktične implikacije istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija