Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1230342

Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima


Pađen, Helena; Huić, Aleksandra
Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 44-44 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1230342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima
(Self-efficacy as a mediator between teacher knowledge about homosexuality and their support towards homosexual students)

Autori
Pađen, Helena ; Huić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb, 2019, 44-44

Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 03.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podržavajuća ponašanja, srednjoškolski nastavnici
(homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers)

Sažetak
Nastavnici, kao nositelji obrazovnih procesa, jedan su od ključnih kontekstualnih faktora koji oblikuju razrednu i školsku klimu. Ponašanja nastavnika mogu ili pridonositi učeničkom osjećaju sigurnosti i pripadnosti školi, ili stvarati atmosferu koja potiče nejednakost i diskriminaciju učenika. Učenici iz ranjivih skupina, poput učenika homoseksualne orijentacije česta su meta diskriminacije u školi, te su stavovi i ponašanja nastavnika važan faktor koji oblikuje njihovo školsko iskustvo. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakvo je znanje srednjoškolskih nastavnika o homoseksualnoj orijentaciji te istražiti u kakvom su odnosu njihovo znanje, njihova samoefikasnost u radu s homoseksualnim učenicima i čestina uključivanja u podržavajuća ponašanja. Ispitivanje je provedeno on-line upitnikom na 267 srednjoškolskih nastavnika metodom snježne grude. Koristili smo Skalu znanja o homoseksualnoj orijentaciji, Skalu samoefikasnosti u radu s homoseksualnim učenicima i Skalu podržavajućih ponašanja. Rezultati pokazuju kako nastavnici imaju umjereno znanje o homoseksualnoj orijentaciji te su sigurni u neke ispravne odgovore, ali vrlo često odabiru odgovor „Ne znam“. Oni sudionici koje zanima dodatan edukativni materijal imali su i veće znanje i manji broj odgovora „Ne znam“ u odnosu na one koje nije zanimao edukativni materijal. Nadalje, znanje, samoefikasnost i podržavajuća ponašanja međusobno su značajno pozitivno povezani. Što nastavnici imaju veće znanje o homoseksualnosti, češće se uključuju u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike, a ta je veza posredovana većom samoefikasnošću u podučavanju o homoseksualnim temama. Ovakvi rezultati ukazuju na važnu ulogu znanja i samoefikasnosti u čestini uključivanja u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike koji su tijekom srednje škole u vrlo ranjivoj fazi i potrebna im je socijalna podrška. Izložene su i praktične implikacije istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Aleksandra Huić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pađen, Helena; Huić, Aleksandra
Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 44-44 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pađen, H. & Huić, A. (2019) Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pružanja podrške homoseksualnim učenicima. U: Jelić, M. & Tomas, J. (ur.)24. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Pa\djen, Helena and Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2019}, pages = {44-44}, keywords = {homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podr\v{z}avaju\'{c}a pona\v{s}anja, srednjo\v{s}kolski nastavnici}, title = {Samoefikasnost kao medijator znanja nastavnika o homoseksualnim osobama i pru\v{z}anja podr\v{s}ke homoseksualnim u\v{c}enicima}, keyword = {homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podr\v{z}avaju\'{c}a pona\v{s}anja, srednjo\v{s}kolski nastavnici}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pa\djen, Helena and Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2019}, pages = {44-44}, keywords = {homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers}, title = {Self-efficacy as a mediator between teacher knowledge about homosexuality and their support towards homosexual students}, keyword = {homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font