Pregled bibliografske jedinice broj: 1230341
Stavovi odgojitelja o poučavanju znanosti u vrtiću i njihova povezanost sa stavovima prema rodnim ulogama
Stavovi odgojitelja o poučavanju znanosti u vrtiću i njihova povezanost sa stavovima prema rodnim ulogama // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 46-46 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja o poučavanju znanosti u vrtiću i njihova povezanost sa stavovima prema rodnim ulogama
(Early educators attitudes toward teaching science in kindergarten - associations with attitudes toward gender roles)
Autori
Ujević, Manuela ; Huić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa Knjiga sažetaka
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb, 2019, 46-46
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 03.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgojitelji, stavovi prema znanosti, stavovi prema rodnim ulogama djece
(early educators, attitudes toward teaching science, attitudes towards gender roles in children)
Sažetak
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje propisuje osam ključnih kompetencija važnih za cjeloživotno obrazovanje, među kojima su matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju. Jedan od zadataka suvremenih odgojitelja jest poticanje djeteta na otkrivanje, eksperimentiranje i istraživanje u bogatoj vrtićkoj okolini u svrhu razvoja znanstvenog načina mišljenja. Međutim, PISA testiranja iz područja znanosti i matematike već godinama idu u korist dječacima. Opažena razlika posljedica je različitih okolinskih utjecaja prisutnih od najranije dobi. Stav odgojitelja o rodnim ulogama djece može biti povezan sa stavovima o znanstvenim aktivnostima u vrtiću kao tradicionalno „muškim“ aktivnostima rezerviranim za dječake. Cilj ovog rada bio je istražiti stavove odgojiteljica prema poučavanju znanosti u dječjim vrtićima, ali i utvrditi povezanosti sa sociodemografskim varijablama i stavovima o rodnim ulogama djece. U on-line istraživanju sudjelovala je 481 odgojiteljica u rasponu od 23 do 64 godine s prosječno 14 godina radnog iskustva. Njihovi stavovi ispitani su Skalom stavova odraslih prema rodnim ulogama djece i Skalom stavova prema poučavanju znanosti u predškolskim ustanovama te su prikupljeni opći podaci. Rezultati pokazuju kako stavovi prema poučavanju znanosti nisu povezani s dobi, godinama radnog staža ili razinom obrazovanja, već s religioznošću. Nadalje, što odgojiteljice imaju tradicionalnije stavove prema rodnim ulogama, to doživljavaju više anksioznosti i manje ugode prilikom provedbe znanstvenih aktivnosti, percipiraju manju samoefikasnost u poučavanju, više su ovisne o kontekstualnim faktorima (npr. postojanju materijala za poučavanje znanosti), znanost percipiraju manje relevantnom i doživljavaju više poteškoća u poučavanju. U radu su raspravljene praktične implikacije i smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija