Pregled bibliografske jedinice broj: 1230333
Znanje i stavovi o homoseksualnim osobama te osjećaj samoefikasnosti i pružanje podrške za temu homoseksualne orijentacije u školi – razlike između nastavnika i stručnih suradnika
Znanje i stavovi o homoseksualnim osobama te osjećaj samoefikasnosti i pružanje podrške za temu homoseksualne orijentacije u školi – razlike između nastavnika i stručnih suradnika // 4. Dani obrazovnih znanosti / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 56-56 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje i stavovi o homoseksualnim osobama te osjećaj samoefikasnosti i pružanje podrške za temu homoseksualne orijentacije u školi – razlike između nastavnika i stručnih suradnika
(Knowledge and attitudes about homosexuality, self-efficacy and support for homosexuality in schools - differences between teachers and expert associates)
Autori
Huić, A.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 56-56
ISBN
978-953-6218-79-0
Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
homoseksualna orijentacija, nastavnici, stručni suradnici, samoefikasnost, podrška
(homosexuality, teachers, expert associates, self-efficacy, support)
Sažetak
Nedavna istraživanja stavova srednjoškolaca o homoseksualnim osobama poka- zala su izrazito slabo znanje srednjoškolaca, njihove negativne stavove i visoku sklonost diskriminaciji gejeva i lezbijki. Unatoč tome, tema homoseksualnosti se u školama naveliko izbjegava što samo perpetuira takve stavove i sklonost srednjoš- kolaca. Cilj ovog istraživanja bio je po prvi puta istražiti stavove i znanje nastavnika i stručnih suradnika o homoseksualnoj orijentaciji. Dodatno nas je zanimalo kakav je njihov osjećaj samoefikasnosti za temu homoseksualnosti u školi, te kako se ponašaju prema učenicima homoseksualne orijentacije. Istraživanje je provedeno on-line na ukupno 468 sudionika, od čega 362 nastavnika u osnovnim i srednjim školama, te 106 stručnih suradnika (psihologa, pedagoga i stručnjaka edukacijsko- rehabilitacijskog profila). Ispitali smo njihovo znanje o homoseksualnoj orijenta- ciji, stavove prema gejevima i lezbijkama, osjećaj samoefikasnosti za adekvatno reagiranje u slučaju zlostavljanja na osnovu seksualne orijentacije, te u slučaju podučavanja o temi homoseksualne orijentacije, te u koja ponašanja pružanja po- drške homoseksualnim učenicima se upuštaju. Iako je znanje stručnih suradnika očekivano bolje od znanja nastavnika, niti jedni niti drugi ne pokazuju izrazito vi- sok stupanj ispravnog znanja o homoseksualnoj orijentaciji. S druge strane i jedni i drugi izvještavaju o pozitivnim stavovima u kojima se međusobno ne razlikuju. Stupanj sigurnosti da se mogu adekvatno nositi sa situacijama zlostavljanja i za- dirkivanja na osnovu seksualne orijentacije viši je od stupnja sigurnosti da mogu učenike poučavati o temi homoseksualnosti, pri čemu stručni suradnici imaju zna- čajno viši osjećaj samoefikasnosti od nastavnika. I nastavnici i stručni suradnici izjavljuju kako u prosjeku ponekad do često pružaju podršku homoseksualnim učenicima, pri čemu su spremniji na pasivnije nego na aktivnije oblike podrške. U predviđanju toga, hoće li nastavnici i stručni suradnici pružati podršku, važniju ulogu igraju njihov osjećaj samoefikasnosti i njihovi stavovi nego znanje o homo- seksualnoj orijentaciji. Kod stručnih suradnika značajnim prediktorima pokazali su i osjećaj samoefikasnosti u slučaju reagiranja na zlostavljanje po seksualnoj osno- vi i osjećaj samoefikasnosti za poučavanje o homoseksualnoj orijentaciji, dok se kod nastavnika značajnim prediktorom pokazao samo osjećaj samoefikasnosti za poučavanje. Rezultati su raspravljeni u svjetlu obrazovnih programa nastavnika i stručnih suradnika, s naglaskom na praktičnim implikacijama nalaza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija