Pregled bibliografske jedinice broj: 1230326
Fiksna orijentacija vs. Orijentacija usmjerena na rast i razvoj – Kako promjena načina razmišljanja može povećati motivaciju i uspjeh učenika
Fiksna orijentacija vs. Orijentacija usmjerena na rast i razvoj – Kako promjena načina razmišljanja može povećati motivaciju i uspjeh učenika // Stručni skup psihologa „Učiti kako učiti – nove spoznaje
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1230326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fiksna orijentacija vs. Orijentacija usmjerena na rast i razvoj – Kako promjena načina razmišljanja može povećati motivaciju i uspjeh učenika
(Fixed vs. growth mindset - how chaning students way of thinking can help increase their motivation and school success)
Autori
Huić, A.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Stručni skup psihologa „Učiti kako učiti – nove spoznaje
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16. 02. i 03.12. 2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
motivacija za učenje, akademski uspjeh, kognitivne orijentacije, atribucije
(academic motivation, academic achievement, mindsets, attribution)
Sažetak
Razlozi kojima učenici pripisuju svoj uspjeh i/ili neuspjeh u nekom predmetu snažno utječe na trud koji su spremni uložiti u učenje tog predmeta. Posebno je problematično kada učenici svoj uspjeh pripisuju vanjskim faktorima poput sreće ili laganih zadataka na ispitu, a neuspjeh svojim lošim sposobnostima. Tada se razvija tzv. naučena bespomoćnost koju karakterizira manjak motivacije i uloženog truda, te posljedično manji uspjeh u predmetu. Ukoliko učenici još vjeruju i da su ljudske sposobnosti fiksne i nepromjenjive to može dovesti do stava da određeni predmet jednostavno nije za učenika, a koji onda služi kao dodatno opravdanje za ne ulaganje truda. Međutim, nastavnici tijekom poučavanja mogu itekako djelovati na to kako učenici gledaju na svoje sposobnosti odnosno čemu pripisuju svoj (ne)uspjeh, te se mogu ponašati tako da razvijaju ona uvjerenja koja će dovesti do veće motivacije za učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija