Pregled bibliografske jedinice broj: 1230324
Kako pomoći svojim učenicima da promjene način razmišljanja i povećaju motivaciju i uspjeh u učenju
Kako pomoći svojim učenicima da promjene način razmišljanja i povećaju motivaciju i uspjeh u učenju // Stručni skup nastavnika njemačkog jezika
Trakošćan, Hrvatska, 2017. (radionica, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1230324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako pomoći svojim učenicima da promjene način razmišljanja i povećaju motivaciju i uspjeh u učenju
(How to help your students to change their way of thinking and increase their motivation and academic achievement)
Autori
Huić, A.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Stručni skup nastavnika njemačkog jezika
Mjesto i datum
Trakošćan, Hrvatska, 20. - 22. 10. 2017
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
motivacija za učenje, akademski uspjeh, kognitivne orijentacije, atribucije
(academic motivation, academic achievement, mindsets, attribution)
Sažetak
Razlozi kojima učenici pripisuju svoj uspjeh i/ili neuspjeh u nekom predmetu snažno utječe na trud koji su spremni uložiti u učenje tog predmeta. Posebno je problematično kada učenici svoj uspjeh pripisuju vanjskim faktorima poput sreće ili laganih zadataka na ispitu, a neuspjeh svojim lošim sposobnostima. Tada se razvija tzv. naučena bespomoćnost koju karakterizira manjak motivacije i uloženog truda, te posljedično manji uspjeh u predmetu. Ukoliko učenici još vjeruju i da su ljudske sposobnosti fiksne i nepromjenjive to može dovesti do stava da određeni predmet jednostavno nije za učenika, a koji onda služi kao dodatno opravdanje za ne ulaganje truda. Međutim, nastavnici tijekom poučavanja mogu itekako djelovati na to kako učenici gledaju na svoje sposobnosti odnosno čemu pripisuju svoj (ne)uspjeh, te se mogu ponašati tako da razvijaju ona uvjerenja koja će dovesti do veće motivacije za učenje. U ovoj radionici demonstrirati ćemo pojavu naučene bespomoćnosti te detaljno objasniti njezin utjecaj na motivaciju učenika. Nastavnici će imati priliku analizirati vlastita očekivanja od učenika i uvjerenja o sposobnostima za učenje jezika, te ćemo pokazati kako su ta očekivanja povezana s ponašanjem nastavnika tijekom poučavanja. Također, prikazat ćemo jednostavne tehnike za povećavanje motivacije za učenje, te će nastavnici imati priliku napraviti vlastiti plan rada u kojem će primijeniti naučene spoznaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija