Pregled bibliografske jedinice broj: 1230290
Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa
Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa // 13. Riječki filološki dani - knjiga sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 22-22 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i
pedagoškoga diskursa
(Textbook as an intersection of scientific and
pedagogical discourse)
Autori
Cvikić, Lidija ; Dobravac, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
13. Riječki filološki dani - knjiga sažetaka
/ Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022, 22-22
ISBN
978-953-361-074-0
Skup
13. Riječki filološki dani
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 10-12. 11. 2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
analiza udžbeničkoga teksta, akademski stil, pedagoški stil
(texbook discours analisys, academic discourse, pedagogic discourse)
Sažetak
Udžbeničkim se tekstom prenose znanstvene činjenice na pedagoški primjeren način stoga ga Hyland (2000) smatra spojem znanstvenoga i pedagoškoga diskursa. Za pojedine su jezike, posebice za engleski, udžbenički tekst, odnosno akademski diskurs (v. Hyland 1999, 2005), sustavno istraživao, pa su opisana i poznata jezična obilježja kojima se ostvaruje znanstvena sastavnica udžbeničkoga teksta (v. Bhaita 2014, Bondi 1999, Myers 1992, Schleppegrell, 2018). Pedagoška se sastavnica uglavnom istraživala u širem lingvističkom kontekstu, poglavito semiotičkome (v. Rose 2018, Kurovskaya 2016, Rose i Martin 2012), nešto rjeđe u uže lingvističkom (v. Christie 1995, Dimopoulos, Koulaidis i Sklaveniti, 2005). Istraživanja udžbeničkoga teksta na hrvatskome jeziku još su uvijek nedostatna (v. Cvikić 2003, Kovačević i Kuvač Kraljević 2004, Aladrović Slovaček et al 2019). Cilj je ovoga rada na temelju pilot analize manjeg korpusa tekstova osnovnoškolskih udžbenika odrediti jezična obilježja specifična za svaki od dvaju registara: pedagoški i znanstveni. Dobiveni rezultati poslužit će za uspostavljanje metodologije jezikoslovnih istraživanja akademskoga diskursa na hrvatskome.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb