Pregled bibliografske jedinice broj: 1230159
Za kozmetičku promjenu: Boy Genius Yongsooa Parka
Za kozmetičku promjenu: Boy Genius Yongsooa Parka // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 54 (2022), 203(1); 23-29 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1230159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Za kozmetičku promjenu: Boy Genius Yongsooa Parka
Autori
Willems, Brian Daniel
Izvornik
Književna smotra : časopis za svjetsku književnost (0455-0463) 54
(2022), 203(1);
23-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Yongoo Park ; Korejska-americka knjizevnost ; kozmeticna promjena
(Yongoo Park ; Korean American literature ; cosmetic change)
Sažetak
U uvodu posebnog izdanja Reprezentacija iz 2009. godine Stephen Best i Sharon Marcus pozivaju na „površinsko čitanje“ književnih teksto- va. Time ne podrazumijevaju raspravu o materijal- nosti tiskane građe, niti površinu smatraju samo slojem kroz koji treba proći kako bi se doprlo do onoga dubinskog. Suprotno tome, autori konstrui- raju koncept površine čije se značenje odnosi na ono što je očito, zamjetljivo, shvatljivo u tekstovima ; ono što niti je skriveno, niti skriva ; što, u geometrijskom smislu, ima dužinu i širinu, ali ne i debljinu te što stoga ne prekriva dubinu. Površina je ono što na sebi zadržava pogled, a ne ono kroz što moramo naučiti gledati. (Best i Marcus 9) Takvo površinsko čitanje omogućava usmjera- vanje pozornosti na metode „ukazivanja na ono što tekst govori o sebi“ (11), a same tekstove nastoji uzimati po nominalnoj vrijednosti. To znači da „duhove vidi kao prisustva, ne odsustva ; duhovima dopušta da budu duhovi, umjesto da kazuju čega su duhovi“ (13). Boy Genius (2002)1, roman prvijenac Yongsooa Parka mahnita je i apsurdna satira, „postmoderna autohagiografija“ (Heinz 15) koja isprva, čini se, zahtijeva da bude čitana na „dublji“ način. Mladi protagonist Boy Genius odrasta u Južnoj Koreji 1970-ih godina, u vrijeme predsjed- ništva uskoro pogubljenog diktatora Chung-hee Parka. Naposljetku, Boy Genius seli u SAD, podvr- gava se radikalnom medicinskom zahvatu kojim postaje bijeli Europljanin i zapošljava se braneći bogate korporacije od zaposleničkih optužbi za rasnu diskriminaciju. Međutim, iako se obilje takvih živopisnih slika u romanu tek počinje otkrivati, ova satira uveliko progovara i o površinskim pojavama: * Ovaj rad omogućen je istraživačkom potporom Ministar- stva obrazovanja Republike Koreje i KSPS-a (AKS-2021- INC2230012). This work was supported by the Seed Program for Korean Studies through the Ministry of Education of the Republic of Korea and the Korean Studies Promotion Service of the Academy of Korean Studies (AKS-2021-INC-2230012). 1 Roman je 2020. preimenovan u Boy Genius: The Prince of Bogota, kada ga Park samostalno objavljuje. o načinima na koje su konstruirane, doživljene, štićene i osporavane. Ovaj članak Boy Genius drži romanom koji pokazuje da se značajne promjene događaju upravo na sloju površinskih slika, umjesto u mitskim dubinama. Prema riječima Besta i Mar- cus, „bistriji uvid ne proizlazi nužno iz poniranja u skrivene dubine, a pružanje detaljnih opisa površine nije antitetično kritici“ (Best i Marcus 18). U stvari, upravo je površina mjesto gdje je kritika često najoštrija, dok je dubina prostor gdje rasizam bjesni.2
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus