Pregled bibliografske jedinice broj: 1230048
Usporedba okruženja za izradu videoigara
Usporedba okruženja za izradu videoigara, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet informatike u Puli, Pula
CROSBI ID: 1230048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba okruženja za izradu videoigara
(Comparison of videogame development environments)
Autori
Žužić, Alesandro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet informatike u Puli
Mjesto
Pula
Datum
12.10
Godina
2022
Stranica
71
Mentor
Tomasović, Željka
Ključne riječi
video igre, razvojni alati, usporedba
(videogame, development tools, comparison)
Sažetak
Trenutno postoji velika količina okruženja za izradu videoigara, čak preko šezdeset i tri (63) [1]. Većina tih okruženja su programski proizvodi otvorenog koda (engl. open-source software) koje održavaju razne zajednice programera. Okruženja za izradu video igara su ujedno i programski alati koji omogućavaju jednostavniju i bržu izradu videoigara. Međutim, vrlo je teško odlučiti se za specifično okruženje za izradu videoigara, zato što nisu sva okruženja ista. Koriste različite programske jezike, funkcionalnosti i te imaju različite mogućnosti. Neka okruženja su jednostavnija i mogu se brže naučiti, dok su druga kompleksnija i zahtijevaju više truda i vremena. Takve nedoumice otežavaju korisniku, a posebice početniku, odabir okruženja za izradu videoigara. Stoga, u ovom radu se nastoje riješiti nedoumice usporedbom triju popularnih okruženja za izradu videoigara – Unity, Godot i Unreal Engine. Ovim radom će se nastojati opisati osnovne komponente svakog od okruženja te navesti međusobne sličnosti i razlike. Da bi se postigla uspješna evaluacija, za potrebe ovog rada izradit će se tri jednostavne videoigre, tako da će se svaka napraviti u jednom od okruženja, pritom nastojeći da budu što sličnije. Videoigra će biti jednostavna pucačina iz prvog lica (engl. first-person shooter). Imat će jednostavne mehanike kretanja i pucanja. Objekti u koje igrač puca su: bačve, kutije, ograde, ljestve, daske i sl. Svi ti objekti će se moći razbiti i svaki će imati definirani broj života. Kroz igru, periodično se stvaraju zombiji u unaprijed određenim intervalima. Svrha zombija je da napadaju igrača, a igračev cilj je da ih izbjegava i eliminira. Eliminiranjem zombija, igrač dobiva bodove koji se pri završetku igre (kada igrač umre) zbroje i prikažu. Eliminiranjem zombija se povećava težina igre na načina da se sve više zombija stvara. Ovim demo projektom će se nastojati evaluirati sljedeći dijelovi: programiranje, sučelje programa, funkcionalnosti (materijali, teren, sustav čestica, animacije, i korisničko sučelje) te iscrtavanje slike (engl. rendering).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti