Pregled bibliografske jedinice broj: 1229826
MOĆ MRAČNOG TURIZMA U DESTINACIJSKOM MENADŽMENTU – NACIONALNE, EUROPSKE I GLOBALNE PERSPEKTIVE
MOĆ MRAČNOG TURIZMA U DESTINACIJSKOM MENADŽMENTU – NACIONALNE, EUROPSKE I GLOBALNE PERSPEKTIVE, 2022. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 1229826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MOĆ MRAČNOG TURIZMA U DESTINACIJSKOM MENADŽMENTU –
NACIONALNE, EUROPSKE I GLOBALNE PERSPEKTIVE
(THE POWER OF DARK TOURISM IN DESTINATION MANAGEMENT
– NATIONAL, EUROPEAN AND GLOBAL PERSPECTIVES)
Autori
Borić Cvenić Marta ; Mavrin Igor ; Mamuzić, Matea
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2022
Ključne riječi
destinacijski menadžment i marketing, digitalne platforme, ekonomija slobodnog vremena, etika, mračni turizam
(dark tourism, destination management and marketing, digital platforms, economy of leisure time, ethics)
Sažetak
Mračni turizam kao specifična niša kulturnog turizma postavlja izazove pred donositeljima odluka o upravljanju destinacijom te zahtjeva uspješno balansiranje između komercijalnih i komemorativnih aspekata, uz snažno uvažavanje etičke perspektive. S druge strane, mračni je turizam snažan i moćan alat za privlačenje specijaliziranih grupacija posjetitelja, s raznolikom motivacijom za posjećivanje ovog tipa lokaliteta. Razvoj digitalnih platformi i društvenih medija u velikoj je mjeri izmijenio način komunikacije turističkih lokaliteta, što se odrazilo i na destinacije mračnog turizma. Posjetitelji su postali (su)kreatori slike o destinacijama mračnog turizma u javnosti, često i uz zanemarivanje etičkog aspekta samih lokaliteta. Promjene perspektive i razvoj specifične turističke niše, koja svoju atraktivnost crpi iz mračnih aspekata povijesti, primarno ratova i prirodnih katastrofa, dale su alat za bolje destinacijsko pozicioniranje gradova i regija, kojima turizam donedavno nije bio primarni fokus. Rad donosi teorijski pregled aspekata mračnog turizma te analizira u kojoj su mjeri ispitanici upoznati s fenomenom mračnog turizma, uz naglasak na komunikacijske aspekte. Metode koje su korištene prilikom pisanja rada su analiza, sinteza, desk istraživanje, analiza sadržaja, komparacija, analize studija slučaja te anketni upitnik. Rezultati istraživanja primijenit će se na kreiranje teorijskog modela uspješne destinacije mračnog turizma u digitalnoj eri, kao potencijal za preporuke za daljnja istraživanja i interpretacije sa ciljem ekonomske održivosti destinacija mračnoga turizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija