Pregled bibliografske jedinice broj: 1229807
Alternativne škole: pravo na drugačije obrazovanje
Alternativne škole: pravo na drugačije obrazovanje // 5. Osječki dani bioetike - Bioetika i ljudska prava
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 53-53 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1229807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Alternativne škole: pravo na drugačije obrazovanje
(Alternative schools: the right to a different education)
Autori
Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Osječki dani bioetike - Bioetika i ljudska prava
/ - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 53-53
Skup
5. osječki dani bioetike = 5th Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.11.2022. - 08.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
alternativne škole, pravo na obrazovanje, sloboda izbora, dječja prava
(alternative schools, right on education, right to choose, children rights)
Sažetak
Diljem svijeta, pored državnih, postoje privatne, alternativne i slobodne škole. Ono što privatne, alternativne i slobodne škole diferencira od državnih škola jeste osnivač i kurukulum. Osnivač privatnim, alternativnim i slobodnim školama nije država, već privatna osoba, udruga građana ili neka vjerska institucija. Alternativne škole mogu i ne moraju raditi po državnom propisanom kurikulumu, budući one mogu biti alternativne samo po osnivaču. Obilježja slobodnih škola je to što i ne moraju raditi prema državnom propisanom kurikulumu. Obrazovanje je pravo svakog djeteta, tj. čovjeka. U tom pogledu, pravo djece, tj. roditelja je da upišu dijete i u privanu, alternativnu ili slobodnu školu. Pitanje financiranja polaženja ovakvih škola je različito riješeno u pojedinim državama. Stoga se postavlja pitanje prava na obrazovanje svakog djeteta. Na tragu toga je potrebna diskusija o školskom pluralizmu te pravu na obrazovanje u privatnim, alternativnim i slobodnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)