Pregled bibliografske jedinice broj: 1229784
Edukativni roboti u obrazovanju : interes i spremnost učitelja informatike za uključivanje robota u proces učenja i poučavanja
Edukativni roboti u obrazovanju : interes i spremnost učitelja informatike za uključivanje robota u proces učenja i poučavanja, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, ZAGREB
CROSBI ID: 1229784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukativni roboti u obrazovanju : interes i
spremnost učitelja informatike za uključivanje
robota u proces učenja i poučavanja
(Educational robots in education : interest and
preparedness of informatics teachers to include
robots in the learning and teaching process)
Autori
Drahotusky, Hana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
ZAGREB
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
78
Mentor
Mikelić Preradović, Nives ; Horvat, Zoran
Neposredni voditelj
Nives Mikelic Preradovic
Ključne riječi
obrazovanje učitelja informatike, robotika, računalno razmišljanje, programiranje
(robotics, computational thinking, programming, education of Informatics teachers)
Sažetak
Ubrzani razvoj znanosti i tehnologije postavlja nove izazove pred tržište rada i obrazovanje. Poseban naglasak stavlja se na STEM obrazovanje kojim se učenike nastoji osposobiti znanjima i vještinama potrebnima u 21. stoljeću, a u okviru kojeg obrazovanje na području informatike i razvoj vještina programiranja i računalnog razmišljanja igraju ključnu ulogu. U aktivnostima nastave Informatike, sve češće se kao obrazovni alat koriste edukativni roboti. Cilj ovog istraživanja je ispitati interes i spremnost učitelja informatike za uključivanje edukativnih robota u proces učenja i poučavanja nastavnog predmeta Informatike u višim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno online anketnim upitnikom na uzorku od 164 učitelja informatike. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajnu razliku između interesa za korištenje edukativnih robota i vještini programiranja prema spolu te znanju o robotici s obzirom na dob ispitanika. Utvrđena je i razlika u interesu, samoprocjenama vještina programiranja, znanja o robotici i samopouzdanja za njihovo korištenje u nastavi s obzirom na to koristi li ispitanik edukativne robote u nastavi. Korelacijskom analizom ustanovljena je povezanost interesa za edukativne robote i samopouzdanja za njihovo korištenje u nastavi sa samoprocjenama znanja i vještina. Rezultati istraživanja ukazuju na važnost stručne i pedagoške pripreme učitelja na području robotike, programiranja i računalnog razmišljanja radi učinkovitije implementacije novih tehnologija u proces učenja i poučavanja nastavnog predmeta Informatike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb