Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229640

Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse


Čepić, Renata; Šporčić Škrobonja, Margareta
Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu / Vican, D., Karamatić Brčić, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 95-110 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1229640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse
(Inovating the professional work of preschool teachers: from science to practice)

Autori
Čepić, Renata ; Šporčić Škrobonja, Margareta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu / Vican, D., Karamatić Brčić, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 95-110

ISBN
978-953-331-349-8

Skup
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
(Inoviranje odgojno-obrazovne prakse, kompetencije, kontinuirani profesionalni razvoj, percepcija, odgajatelji)
((Innovating educational practice, competencies, continuing professional development, perception, preschool teachers ))

Sažetak
Recentna istraživanja o kreativnosti otkrivaju da su poticanje kreativnog mišljenja djece i implementacija inovativne odgojno-obrazovne prakse povezani s inicijalnim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem učitelja. Zahtijeva se usmjeravanje profesionalnog seta vještina odgajatelja prema pedagogiji i praksi koje efikasno potiču kreativno učenje i inovacije među djecom. Pritom je važno kako odgajatelj sagledava svoju osposobljenost te kako procjenjuje mogućnosti za svoje profesionalno djelovanje u smjeru kritičkog, neovisnog te odgovornog odlučivanja i djelovanja. Cilj je ovoga rada bio ispitati kako odgajatelji procjenjuju svoju osposobljenost na različitim područjima svojega profesionalnog djelovanja te ustanoviti najjače poticaje i najveće zapreke u njihovu profesionalnom razvoju. Primjenom prilagođenog upitnika o kompetencijama učitelja koji su konstruirali Erčulj i sur. (2008) te upitnika konstruiranoga za ispitivanje obrazovnih potreba, uvjeta i mogućnosti (Čepić, 2009) ispitano je 40 odgajatelja zaposlenih u jednom javnom dječjem vrtiću u gradu Zagrebu. Rezultati su pokazali da se najveće obrazovne potrebe odgajatelja pojavljuju u području informatičko-komunikacijske tehnologije i medijske pismenosti. Odgajatelji su kao najveće zapreke na državnoj i lokalnoj razini navodili lošu organiziranost formalnog obrazovanja te nemogućnost napredovanja ili obrazovanja izvan profesije, a od zapreka na organizacijskoj razini navodili su nedostatak vremena i financijsku ograničenost. Kao najpotrebnije poticaje obrazovanju/učenju na državnoj i lokalnoj razini odgajatelji najčešće navode mogućnost napredovanja u struci, bolje vrednovanje, a na organizacijskoj razini najčešće ističu financijsku potporu. Rezultati su interpretirani u kontekstu smjernica za ostvarivanje interakcije znanosti, istraživanja i prakse u svrhu inoviranja profesionalnog djelovanja odgajatelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Renata Čepić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Čepić, Renata; Šporčić Škrobonja, Margareta
Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu / Vican, D., Karamatić Brčić, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 95-110 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Čepić, R. & Šporčić Škrobonja, M. (2022) Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse. U: Vican, D., Karamatić Brčić, M. (ur.)Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu.
@article{article, author = {\v{C}epi\'{c}, Renata and \v{S}por\v{c}i\'{c} \v{S}krobonja, Margareta}, year = {2022}, pages = {95-110}, keywords = {(Inoviranje odgojno-obrazovne prakse, kompetencije, kontinuirani profesionalni razvoj, percepcija, odgajatelji)}, isbn = {978-953-331-349-8}, title = {Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse}, keyword = {(Inoviranje odgojno-obrazovne prakse, kompetencije, kontinuirani profesionalni razvoj, percepcija, odgajatelji)}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}epi\'{c}, Renata and \v{S}por\v{c}i\'{c} \v{S}krobonja, Margareta}, year = {2022}, pages = {95-110}, keywords = {(Innovating educational practice, competencies, continuing professional development, perception, preschool teachers )}, isbn = {978-953-331-349-8}, title = {Inovating the professional work of preschool teachers: from science to practice}, keyword = {(Innovating educational practice, competencies, continuing professional development, perception, preschool teachers )}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font