Pregled bibliografske jedinice broj: 1229640
Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse
Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja: od znanosti do prakse // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu / Vican, D., Karamatić Brčić, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 95-110 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1229640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inoviranje profesionalnog djelovanja odgajatelja:
od znanosti do prakse
(Inovating the professional work of preschool
teachers: from science to practice)
Autori
Čepić, Renata ; Šporčić Škrobonja, Margareta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
/ Vican, D., Karamatić Brčić, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 95-110
ISBN
978-953-331-349-8
Skup
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
(Inoviranje odgojno-obrazovne prakse, kompetencije, kontinuirani profesionalni razvoj, percepcija, odgajatelji)
((Innovating educational practice, competencies, continuing professional development, perception, preschool teachers ))
Sažetak
Recentna istraživanja o kreativnosti otkrivaju da su poticanje kreativnog mišljenja djece i implementacija inovativne odgojno-obrazovne prakse povezani s inicijalnim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem učitelja. Zahtijeva se usmjeravanje profesionalnog seta vještina odgajatelja prema pedagogiji i praksi koje efikasno potiču kreativno učenje i inovacije među djecom. Pritom je važno kako odgajatelj sagledava svoju osposobljenost te kako procjenjuje mogućnosti za svoje profesionalno djelovanje u smjeru kritičkog, neovisnog te odgovornog odlučivanja i djelovanja. Cilj je ovoga rada bio ispitati kako odgajatelji procjenjuju svoju osposobljenost na različitim područjima svojega profesionalnog djelovanja te ustanoviti najjače poticaje i najveće zapreke u njihovu profesionalnom razvoju. Primjenom prilagođenog upitnika o kompetencijama učitelja koji su konstruirali Erčulj i sur. (2008) te upitnika konstruiranoga za ispitivanje obrazovnih potreba, uvjeta i mogućnosti (Čepić, 2009) ispitano je 40 odgajatelja zaposlenih u jednom javnom dječjem vrtiću u gradu Zagrebu. Rezultati su pokazali da se najveće obrazovne potrebe odgajatelja pojavljuju u području informatičko-komunikacijske tehnologije i medijske pismenosti. Odgajatelji su kao najveće zapreke na državnoj i lokalnoj razini navodili lošu organiziranost formalnog obrazovanja te nemogućnost napredovanja ili obrazovanja izvan profesije, a od zapreka na organizacijskoj razini navodili su nedostatak vremena i financijsku ograničenost. Kao najpotrebnije poticaje obrazovanju/učenju na državnoj i lokalnoj razini odgajatelji najčešće navode mogućnost napredovanja u struci, bolje vrednovanje, a na organizacijskoj razini najčešće ističu financijsku potporu. Rezultati su interpretirani u kontekstu smjernica za ostvarivanje interakcije znanosti, istraživanja i prakse u svrhu inoviranja profesionalnog djelovanja odgajatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija