Pregled bibliografske jedinice broj: 1229280
IZRADA I TESTIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA DIZAJNA WEB TRGOVINE YELLOW COFFEE
IZRADA I TESTIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA DIZAJNA WEB TRGOVINE YELLOW COFFEE, 2022., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagerb
CROSBI ID: 1229280 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZRADA I TESTIRANJE KORISNIČKOG ISKUSTVA DIZAJNA WEB
TRGOVINE YELLOW COFFEE
(CREATION AND TESTING OF THE USER EXPERIENCE DESIGN
OF THE YELLOW COFFEE WEB STORE)
Autori
Šprljan, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagerb
Datum
20.09
Godina
2022
Stranica
84
Mentor
Pibernik, Jesenka
Ključne riječi
Korisničko iskustvo, web shop, psihologija dizajna, persuazivni dizajn, persuazivni okviri, efekt sidrenja, strah od nestašice, donacije
(User experience, web shop, psychology of design, persuasive design, persuasive frames, anchoring effect, fear of shortage, donations)
Sažetak
U ovom diplomskom radu prikazuje se proces optimizacije dizajna korisničkog iskustva (UX dizajn) integracijom psiholoških principa u mobilnu verziju web shopa kompanije Yellow Coffee - distributera Specialty kave. Proces optimizacije korisničkog iskustva uključuje analizu ponašanja ciljne skupine, kao i analizu psihološke podloge ponašanja. Prilikom osmišljavanja optimalnog korisničkog iskustva ljudsko se ponašanje analizira u kontekstu neuroznanosti, kognitivne psihologije, socijalne psihologije te u sklopu analize interakcije između čovjeka i računala. Gotovo svaka odluka pri dizajnu korisničkog iskustva treba imati čvrsto psihološko uporište, kako bi se unutar ciljne skupine (i.e. kod potrošača) izazvalo pozitivno iskustvo. Principi i teorije potkrijepljene znanjima iz psihologije značajno su pridonijeli procesu prilagodbe korisničkog iskustva, u svrhu učinkovitijeg targetiranja specifičnih segmenata tržišta. Konkretno, najveći dio ovog diplomskog rada usmjeren je na teoriju persuazije, poglavito zbog značaja koji nosi kada je u pitanju proces stvaranja korisničkog iskustva. Persuazivni dizajn koristi spoznaje o ponašanju koje proizlaze iz psihološke znanosti te ih izravno primjenjuje u procesu dizajna, kako bi se potrebe korisnika zadovoljile na učinkovitiji način, te kako bi se sama poruka prenijela jasnije. Teorijski dio ovog rada pokriva načela psihologije dizajna i kao takav predstavlja temelj praktičnom dijelu rada, pri kojem se kreira mobilna verzija Yellow Coffee web shopa. U praktičnom dijelu rada ispituje se koji će tip persuazivnog dizajna u najvećoj mjeri utjecati na volumen prodaje Yellow Coffee web shopa. Tipovi persuazivnog dizajna koji se analiziraju i uspoređuju u okviru ovog rada uključuju efekt sidrenja, strah od nestašice i donacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija