Pregled bibliografske jedinice broj: 1229257
Povezanost bihevioralno inhibicijskog i bihevioralno aktivacijskog sustava s perfekcionizmom učenika Športske gimnazije
Povezanost bihevioralno inhibicijskog i bihevioralno aktivacijskog sustava s perfekcionizmom učenika Športske gimnazije // Odgojno-obrazovne teme, 5 (2022), 5; 5-26 doi:10.53577/oot.5.2.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1229257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost bihevioralno inhibicijskog i bihevioralno aktivacijskog sustava s perfekcionizmom učenika Športske gimnazije
(Relationship between behavioral inhibition and activation systems with perfectionism among Sport gymnasium students)
Autori
Greblo Jurakić, Zrinka
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 5
(2022), 5;
5-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
perfekcionizam ; učenici ; sportaši ; BIS/BAS sustav
(perfectionism ; students ; athletes ; BIS/BAS system)
Sažetak
Polazeći od Teorije osjetljivosti na potkrepljenje (Gray, 1982), cilj istraživanja bio je provjeriti hipotezu o diferencijalnoj povezanosti bihevioralno inhibicijskog i bihevioralno aktivacijskog sustava s različitim oblicima perfekcionizma kod kategoriziranih sportaša, polaznika gimnazijskog srednjoškolskog usmjerenja. U istraživanju je sudjelovalo 130 učenika i 88 učenica Športske gimnazije Zagreb (Mdob = 16.62, SD = 1.16). Sudionici su ispunili Ljestvicu pozitivnog i negativnog perfekcionizma (Terry-Short i dr., 1995) i BIS/BAS upitnik (Carver i White, 1994) koji mjeri stupanj osjetljivosti bihevioralno inhibicijskog (BIS podljestvica) te stupanj osjetljivosti bihevioralno aktivacijskog sustava (podljestvice: BAS – nagon BAS – traženje zabave i BAS – osjetljivost na nagradu). Prema dobivenim rezultatima, specifična obilježja adaptivnog perfekcionizma povezana su s osjetljivošću bihevioralno aktivacijskog, dok su specifična obilježja neadaptivnog perfekcionizma povezana s osjetljivošću bihevioralno inhibicijskog sustava. Dobiveni rezultati u skladu su s polaznom hipotezom utemeljenom na osnovnim pretpostavkama Dvoprocesnog modela perfekcionizma (Slade i Owens, 1998) i Teorije osjetljivosti na potkrepljenje (Gray, 1982 ; Pickering i Gray, 1999). Rezultati istraživanja sagledani su u kontekstu suvremenih operacionalizacija perfekcionizma i metodoloških nedostataka ranijih empirijskih radova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)