Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229240

Obilježja korištenja aplikacije TikTok kod učenika osnovnih škola


Detelj; Draženka
Obilježja korištenja aplikacije TikTok kod učenika osnovnih škola, 2022., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1229240 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja korištenja aplikacije TikTok kod učenika osnovnih škola
(Characteristics of the usage of the TikTok application by primary school students)

Autori
Detelj ; Draženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.08

Godina
2022

Stranica
65

Mentor
Dodig Hundrić, Dora ; Mandić, Sabina

Ključne riječi
učenici viših razreda osnovne škole ; aplikacija TikTok ; učestalost ; štetne psihosocijalne posljedice ; problematična uporaba društvenih mreža
(elementary school students ; TikTok application ; frequency ; adverse psychosocial consequences ; problematic usage of social networks)

Sažetak
Temeljni cilj ovog rada je stjecanje uvida u obilježja i štetne posljedice korištenja aplikacije TikTok kod učenika osnovnih škola. Specifični ciljevi ovog rada su utvrditi obilježja korištenja aplikacije TikTok i zastupljenost štetnih psihosocijalnih posljedica prekomjernog korištenja aplikacije TikTok te eventualne razlike u obilježjima korištenja TikToka (učestalost i štetne posljedice) s obzirom na neka sociodemografska i osobna obilježja sudionika (spol, dob/razred, samopoštovanje). Istraživanje je provedeno u ožujku 2022. godine na uzorku od 129 učenika viših razreda Osnovne škole Martijanec u Varaždinskoj županiji i Osnovne škole Vladimir Deščak u Zagrebačkoj županiji. U istraživanju su korišteni Rosenbergova skala samopoštovanja - RSES (Rosenberg, 1965), Test ovisnosti o internetu - IAT (Young, 1996) i Upitnik o korištenju društvenih mreža - SNUQ (Gupta i Bashir, 2018). Uz to, osmišljena su i pitanja usmjerena na stjecanje uvida u dodatna obilježja korištenja TikTok aplikacije (kreiranje vlastitog sadržaja, motivaciju korištenja, percepciju opasnosti TikTok izazova, utjecaj COVID-19 pandemije na učestalost korištenja). Rezultati istraživanja pokazali su da 81, 5% sudionika ima otvoren profil na TikToku, a više od polovice sudionika aplikaciji je prvi puta pristupio s 10-11 godina. Učenici u najvećem postotku u danima radnog tjedna na aplikaciji provode između 30 minuta i 2 sata (56%), a u danima vikenda između 30 minuta i 3 sata (71, 9%). Vlastiti sadržaj na aplikaciji kreiralo je 71, 3% sudionika, dok je njih 37% izjavilo kako su isprobali barem jedan TikTok izazov. Čak 85, 2% učenika smatra da su nešto korisno naučili zahvaljujući aplikaciji, a najviše njih aplikaciju koristi u svrhu zabave (78, 7%). Više od polovice sudionika nema znakove ovisnosti o aplikaciji, dok je umjerenu razinu ovisnosti razvilo 10, 3% sudionika, a visoku razinu nije razvio niti jedan sudionik istraživanja. Nije utvrđena statistički značajna razlika u učestalosti korištenja aplikacije s obzirom na spol sudionika. Što se tiče razlike u učestalosti korištenja s obzirom na razred, ona je utvrđena samo kada je riječ o korištenju tijekom radnog tjedna na način da učenici osmog razreda učestalije koriste aplikaciju. Ovim istraživanjem nisu utvrđene statistički značajne razlike u zastupljenosti štetnih psihosocijalnih posljedica prekomjernog korištenja TikTok-a s obzirom na spol, razred i samopoštovanje sudionika. Rezultati su raspravljeni u kontekstu njihove implikacije za buduća znanstvena istraživanja i praktičnu primjenu te u odnosu na potencijalna ograničenja koja treba uzeti u obzir.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sabina Mandić (mentor)

Avatar Url Dora Dodig Hundrić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada repozitorij.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Detelj; Draženka
Obilježja korištenja aplikacije TikTok kod učenika osnovnih škola, 2022., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Detelj & Draženka (2022) 'Obilježja korištenja aplikacije TikTok kod učenika osnovnih škola', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2022}, pages = {65}, keywords = {u\v{c}enici vi\v{s}ih razreda osnovne \v{s}kole, aplikacija TikTok, u\v{c}estalost, \v{s}tetne psihosocijalne posljedice, problemati\v{c}na uporaba dru\v{s}tvenih mre\v{z}a}, title = {Obilje\v{z}ja kori\v{s}tenja aplikacije TikTok kod u\v{c}enika osnovnih \v{s}kola}, keyword = {u\v{c}enici vi\v{s}ih razreda osnovne \v{s}kole, aplikacija TikTok, u\v{c}estalost, \v{s}tetne psihosocijalne posljedice, problemati\v{c}na uporaba dru\v{s}tvenih mre\v{z}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2022}, pages = {65}, keywords = {elementary school students, TikTok application, frequency, adverse psychosocial consequences, problematic usage of social networks}, title = {Characteristics of the usage of the TikTok application by primary school students}, keyword = {elementary school students, TikTok application, frequency, adverse psychosocial consequences, problematic usage of social networks}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font