Pregled bibliografske jedinice broj: 1229235
Kockanje i stavovi hrvatskih studenata prema kockanju: razlike s obzirom na spol i dob
Kockanje i stavovi hrvatskih studenata prema kockanju: razlike s obzirom na spol i dob, 2022., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1229235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kockanje i stavovi hrvatskih studenata prema
kockanju: razlike s obzirom na spol i dob
(Gambling and attitudes of Croatian students towards
gambling: differences with regard to gender and age)
Autori
Šalković ; Dominik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
31.08
Godina
2022
Stranica
57
Mentor
Ricijaš, Neven ; Mandić, Sabina
Ključne riječi
studenti ; kockanje ; mladi na prelasku u odraslu dob ; stavovi ; učestalost
(university students ; gambling ; emerging adults ; attitudes ; frequency)
Sažetak
Kockanje je široko rasprostranjena pojava koja može prijeći u ovisnost i izazvati ozbiljne psihosocijalne posljedice. Rizičnu skupinu predstavljaju mladi na prelasku u odraslu dob zbog ponašanja koje se često karakterizira kao rizično i nepromišljeno. Ovaj diplomski rad sastavni je dio istraživanja „Obilježja kockanja studenata u Hrvatskoj – značaj kognitivnih i emocionalnih čimbenika“ čiji su voditelji prof. dr. sc. Neven Ricijaš i asistentica Sabina Mandić, mag. soc. ped., u suradnji sa studentima diplomskog studija Socijalne pedagogije Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Temeljni je cilj rada istražiti učestalost kockanja i stavove hrvatskih studenata prema kockanju, te eventualne razlike s obzirom na spol i dob. Specifičan je cilj rada istražiti prirodu povezanosti između stavova i učestalosti kockanja u populaciji studenata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od N=641 sudionika kojeg čine redoviti studenti visokoškolskih institucija u Republici Hrvatskoj (52, 7% djevojaka i 47, 3% mladića). Raspon dobi sudionika kreće se od 18 do 40 godina (Mdob=21, 25, SDdob=2, 226). U svrhu ostvarenja temeljnih ciljeva korišteni su: Upitnik o osnovnim sociodemografskim podacima, Upitnik aktivnosti kockanja (Ricijaš i sur., 2016) te Skala stavova prema kockanju - ATGS-8 (Orford i sur., 2009). Dobiveni podaci analizirani su pomoću programa za statističku analizu IBM SPSS 22. Rezultati istraživanja pokazuju da životna prevalencija kockanja među hrvatskim studentima iznosi 83, 9%, a najučestalija kockarska aktivnost je sportsko klađenje. Redovito u njoj sudjeluje 12, 9% studenata, odnosno 26, 4% muških ispitanika. Utvrđene su spolne razlike u učestalosti, na način da studenti kockaju češće od studentica. Dobne razlike utvrđene su samo kod sportskog klađenja, na način da se na sportske rezultate češće klade stariji studenti, no s malim efektom razlike. Rezultati pokazuju da među studentima uglavnom prevladavaju relativno negativni stavovi prema kockanju. Utvrđene su spolne razlike, na način da studentice imaju negativnije stavove od studenata. Umjereno pozitivne stavove prema kockanju ima 25, 7% muških te 10, 1% ženskih studenata, dok izrazito negativne stavove ima 13, 5% muških te čak 31, 1% ženskih studenata. Istraživanjem dobnih razlika u stavovima prema kockanju nije utvrđena značajna razlika. Rezultati pokazuju blagu povezanost između stavova prema kockanju i učestalosti sudjelovanja u igrama na sreću s višim adiktivnim potencijalom, sportskog klađenja, ruleta u casinu i igara na sreću na automatima. Zaključno, ističe se potreba za osvještavanjem postojanja problema vezanih uz kockanje kako bi se na vrijeme poduzeli mehanizmi zaštite i spriječile potencijalne negativne posljedice u studenskoj populaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-DOM_NOS_21_KOC_STUD - Obilježja kockanja studenata u Hrvatskoj – značaj kognitivnih i emocionalnih čimbenika (Ricijaš, Neven; Mandić, Sabina, VLASTITA-SREDSTVA - Institucionalni projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb