Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229125

Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju


Pejčić, Tena; Lončarić, Darko; Pejić Papak, Petra
Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 98-99


CROSBI ID: 1229125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju

Autori
Pejčić, Tena ; Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?

Urednik/ci
Odak, Iva

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
98-99

ISBN
978-953-6218-95-0

Ključne riječi
formativno vrednovanje, učitelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza

Sažetak
Odmak od tradicionalnog načina vrednovanja usmjerenog na sumativne procjene znanja ka suvremenome vrednovanju vidljiv je u kvalitativnom opisu i praćenju razina učenikovih postignuća u skladu s ishodima učenja. Pristup praćenju i vrednovanju učenika tijekom nastavnog procesa nužno je usmjeravati na pojedinca, njegove sposobnosti i ostvarivanje ishoda učenja predmetnih kurikuluma. Kako bi praćenje i usmjeravanje pojedinca učinili što kvalitetnijim, učitelji se u procesu vrednovanja sve više orijentiraju na primjenu različitih oblika formativnog vrednovanja. Formativnim vrednovanjem učenika učitelj kontinuirano prati razinu učeničkih postignuća, daje usmjerenu povratnu informaciju i pruža podršku učeniku u procesu učenja. Povratna je informacija usmjerena na učenikov napredak, vrednovanje za učenje kao i na procese samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja. Cilj istraživanja je prevesti, prilagoditi i provjeriti metrijske karakteristike upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju te učestalost primjene formativnog vrednovanja u nastavi, primjenom anketnog upitnika o formativnom vrednovanju koji se sastoji od sedam skala. Skale uključuju skalu afektivnog stava, instrumentalnu ljestvicu stava, skalu subjektivnih normi, skalu upravljivosti, skalu samoučinkovitosti, skalu namjere i skalu ponašanja. Zi Yan i Eric Chi Keung Cheng (2015) autori su ovoga upitnika pod originalnim nazivom „A Teacher’s Conceptions and Practices of Formative Assessment Questionnaire“. Primijenit će se konfirmatorna faktorska analiza te path analiza. Česticama se ispituju stavovi učitelja o formativnom vrednovanju, učiteljeva procjena korisnosti provođenja formativnog vrednovanja, uvjerenja o nadziranju procesa provedbe formativnog vrednovanja, samoučinkovitost učitelja u provođenju formativnog vrednovanja, spremnost na provedbu i učestalost provedbe formativnog vrednovanja u nastavnoj praksi. Primijenit će se neizravna replikacija rezultata izravnim i neizravnim učincima posredovanja. Rezultati istraživanja usmjereni su na pridavanje važnosti učestaloj primjeni formativnog pristupa vrednovanja u nastavi i spremnosti učitelja na uključivanje učenika proces vrednovanja kako bi se kontinuirano usmjeravalo učenike na uspješnost ostvarivanja ishoda učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tena Pejčić (autor)

Avatar Url Petra Pejić Papak (autor)

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

wwwadmin.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pejčić, Tena; Lončarić, Darko; Pejić Papak, Petra
Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 98-99
Pejčić, T., Lončarić, D. & Pejić Papak, P. (2022) Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima učitelja o formativnom vrednovanju. U: Odak, I. (ur.) Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 98-99.
@inbook{inbook, author = {Pej\v{c}i\'{c}, Tena and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Peji\'{c} Papak, Petra}, editor = {Odak, I.}, year = {2022}, pages = {98-99}, keywords = {formativno vrednovanje, u\v{c}itelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza}, isbn = {978-953-6218-95-0}, title = {Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima u\v{c}itelja o formativnom vrednovanju}, keyword = {formativno vrednovanje, u\v{c}itelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Pej\v{c}i\'{c}, Tena and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Peji\'{c} Papak, Petra}, editor = {Odak, I.}, year = {2022}, pages = {98-99}, keywords = {formativno vrednovanje, u\v{c}itelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza}, isbn = {978-953-6218-95-0}, title = {Prijevod, prilagodba i provjera metrijskih karakteristika upitnika o stavovima u\v{c}itelja o formativnom vrednovanju}, keyword = {formativno vrednovanje, u\v{c}itelji, stavovi, konfirmatorna faktorska analiza, path analiza}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font