Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229098

Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj


Biloš, Antun; Budimir, Bruno; Jaška, Sanja
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // CroDiM, 4 (2021), 1; 57-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1229098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj

Autori
Biloš, Antun ; Budimir, Bruno ; Jaška, Sanja

Izvornik
CroDiM (2584-7236) 4 (2021), 1; 57-68

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
influenceri ; društvene mreže ; marketing influencerima ; internetsko informiranje ; Hrvatska

Sažetak
Razvojem internetskih medija, društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala u digitalnom okruženju pojavio se komunikacijski šum, ogroman broj informacija, promocijskih poruka i izvora informacija gdje je teško razlučiti točne i istinite informacije od lažnih vijesti ili nepouzdanih informacija. U takvom okruženju došlo je do manjka povjerenja u postojeće kanale komunikacije te su se pojavili influenceri - utjecajne osobe kojima se javnost divila ili im vjerovala, osobe koje su zbog svoje popularnosti, autoriteta, znanja ili odnosa sa svojom publikom utjecale na trendove ili mišljenja svoje publike. Danas infuencere možemo podijeliti u tri kategorije ovisno o broju njihovih pratitelja, no generalna podjela bila bi na slavne osobe i profesionalce te na manje „utjecajnike“ sa specifičnijom ciljnom skupinom. U okviru rada provedena su dva istraživanja: jedno nad internetskim korisnicima o njihovoj percepciji influencera te drugo istraživanje u formi dubinskog intervjua koje opisuje odnos influencera sa svojom publikom. Provedeno istraživanje pokazuje da je percipirano povjerenje u influencere na relativno niskim razinama jer je javnost shvatila da se njihova zarada zasniva na sponzoriranom sadržaju. Dubinski intervjui s poznatim hrvatskim 'influencerima' poput Frana Lauša, Matije Lazarevića i Elle Dvornik pokazuje i drugu stranu medalje, gdje su objasnili zašto im vjerovati te kakav sadržaj prihvaćaju promovirati svojoj bazi pratitelja. Njihov kanal komunikacije su prvenstveno društvene mreže koje se razlikuju ovisno o influenceru, o temi, o sadržaju, ali i o publici. U Hrvatskoj su njihove platforme najčešće Facebook, Instagram i YouTube, a spomenute im platforme omogućuju i interakciju s publikom što ovaj tip promocije čini specifičnim kanalom za promociju poruka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Bruno Budimir (autor)

Avatar Url Antun Bilos (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Biloš, Antun; Budimir, Bruno; Jaška, Sanja
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // CroDiM, 4 (2021), 1; 57-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Biloš, A., Budimir, B. & Jaška, S. (2021) Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj. CroDiM, 4 (1), 57-68.
@article{article, author = {Bilo\v{s}, Antun and Budimir, Bruno and Ja\v{s}ka, Sanja}, year = {2021}, pages = {57-68}, keywords = {influenceri, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska}, journal = {CroDiM}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {Pozicija i zna\v{c}aj influencera u Hrvatskoj}, keyword = {influenceri, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bilo\v{s}, Antun and Budimir, Bruno and Ja\v{s}ka, Sanja}, year = {2021}, pages = {57-68}, keywords = {influenceri, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska}, journal = {CroDiM}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {Pozicija i zna\v{c}aj influencera u Hrvatskoj}, keyword = {influenceri, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font