Pregled bibliografske jedinice broj: 1229098
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // CroDiM, 4 (2021), 1; 57-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1229098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj
Autori
Biloš, Antun ; Budimir, Bruno ; Jaška, Sanja
Izvornik
CroDiM (2584-7236) 4
(2021), 1;
57-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
influenceri ; društvene mreže ; marketing influencerima ; internetsko informiranje ; Hrvatska
Sažetak
Razvojem internetskih medija, društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala u digitalnom okruženju pojavio se komunikacijski šum, ogroman broj informacija, promocijskih poruka i izvora informacija gdje je teško razlučiti točne i istinite informacije od lažnih vijesti ili nepouzdanih informacija. U takvom okruženju došlo je do manjka povjerenja u postojeće kanale komunikacije te su se pojavili influenceri - utjecajne osobe kojima se javnost divila ili im vjerovala, osobe koje su zbog svoje popularnosti, autoriteta, znanja ili odnosa sa svojom publikom utjecale na trendove ili mišljenja svoje publike. Danas infuencere možemo podijeliti u tri kategorije ovisno o broju njihovih pratitelja, no generalna podjela bila bi na slavne osobe i profesionalce te na manje „utjecajnike“ sa specifičnijom ciljnom skupinom. U okviru rada provedena su dva istraživanja: jedno nad internetskim korisnicima o njihovoj percepciji influencera te drugo istraživanje u formi dubinskog intervjua koje opisuje odnos influencera sa svojom publikom. Provedeno istraživanje pokazuje da je percipirano povjerenje u influencere na relativno niskim razinama jer je javnost shvatila da se njihova zarada zasniva na sponzoriranom sadržaju. Dubinski intervjui s poznatim hrvatskim 'influencerima' poput Frana Lauša, Matije Lazarevića i Elle Dvornik pokazuje i drugu stranu medalje, gdje su objasnili zašto im vjerovati te kakav sadržaj prihvaćaju promovirati svojoj bazi pratitelja. Njihov kanal komunikacije su prvenstveno društvene mreže koje se razlikuju ovisno o influenceru, o temi, o sadržaju, ali i o publici. U Hrvatskoj su njihove platforme najčešće Facebook, Instagram i YouTube, a spomenute im platforme omogućuju i interakciju s publikom što ovaj tip promocije čini specifičnim kanalom za promociju poruka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek