Pregled bibliografske jedinice broj: 1229027
Povezanost perfeksionističkih težnji s obilježjima prilagodbe studenata na studij
Povezanost perfeksionističkih težnji s obilježjima prilagodbe studenata na studij, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1229027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost perfeksionističkih težnji s obilježjima prilagodbe studenata na studij
(Relationship between perfectionistic tendencies and students' adjustment to university)
Autori
Gosarić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
03.06
Godina
2019
Stranica
53
Mentor
Greblo Jurakić, Zrinka
Ključne riječi
adaptivni perfekcionizam ; neadaptivni pefekcionizam ; pritisak za savršenstvom ; prilagodba na studij
(adaptive perfectionism ; maladaptive perfectionism ; pressure for perfection ; students' adjustment to university)
Sažetak
Proces studiranja je velikim dijelom usmjeren na uspjeh i izvedbu što kod osoba s perfekcionističkim težnjama može stvarati dodatno opterećenje na psihoemocionalno zdravlje te potencijalno dovesti do problema u različitim aspektima prilagodbe na studij. Ipak, iako se perfekcionizam dugo vremena smatrao isključivo neadaptivnom osobinom rezultati novijih istraživanja upućuju na to da je perfekcionizam višedimenzionalni konstrukt koji uz neadaptivnu, sadrži i adaptivnu komponentu. Stoga je cilj ovog rada bio utvrditi na koji su način različiti oblici perfekcionističkih težnji povezani s akademskom, emocionalnom i socijalnom prilagodbom studenata. Osim toga, ispitane su i razlike u prilagodbi studenata s obzirom na spol, godinu studija, te zadržano ili promijenjeno mjesto boravka pri upisu na studij. U istraživanju je sudjelovalo 232 studenata Sveučilišta u Zagrebu s preddiplomskih i diplomskih godina studija koji su ispunili Višedimenzionalni inventar perfekcionizma, Inventar prilagodbe novih studenata na studij i Skalu percipiranog stresa vezanog uz studij. Dobiveno je kako adaptivni perfekcionizam pozitivno korelira s akademskom prilagodbom, dok suprotno, neadaptivni perfekcionizam negativno korelira s akademskom i emocionalnom prilagodbom na studij. Što se tiče percepcije pritiska za savršenstvom od strane drugih, najvažnijim se pokazao roditeljski pritisak, dok pritisak od strane kolega jedino i to pozitivno korelira s prosjekom ocjena. Studentice imaju značajno kvalitetniju mrežu socijalne podrške, ali i izvješćuju o višoj razini stresa vezanog uz studij. Adaptivan perfekcionizam je u većoj mjeri izražen kod studenata, dok u neadaptivnom i društveno-propisanom perfekcionizmu nisu utvrđene značajne spolne razlike. Prilagodba na studij pokazuje trend poboljšanja s protokom vremena, dok razlike u prilagodbi nisu nađene s obzirom na mjesto boravka studenata. Rezultati istraživanja doprinose boljem razumijevanju prilagodbe na studij te su praktično primjenjivi u radu sa studentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Zrinka Greblo Jurakić
(mentor)