Pregled bibliografske jedinice broj: 1229021
Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij
Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1229021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij
(Relationship betweenn students' motivation and different aspects of adjustment to university)
Autori
Crnjak, Kruna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
37
Mentor
Greblo Jurakić, Zrinka
Ključne riječi
, motivacijske orijentacije ; prilagodba na studij ; percipirani stres ; rodne razlike
(motivational orientation, adjustment to university ; perceived stress ; gender differences)
Sažetak
S ciljem provjere osnovnih postavki teorije samoodređenja, ispitivala se povezanost motivacijskih orijentacija s različitim aspektima prilagodbe na studij koji uključuju vjeru u sebe i svoje sposobnosti, percipiranu socijalnu podršku i percipirani stres. U istraživanju je sudjelovalo 144 studenata i 290 studentica studija u Zagrebu, prosječne dobi od 22.18 godina (SD=2.159). Podaci su prikupljeni putem online upitnika koji je sadržavao: Ljestvicu akademske motivacije (Vallerand i sur., 1993a), Upitnik prilagodbe novih studenata (Watson i Lenz, 2017), Ljestvicu percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983) te pitanja vezana uz sociodemografske podatke i obilježja studiranja. Prema rezultatima, više samoodređene motivacijske orijentacije su pozitivno povezane, a amotivacija (i vanjska regulacija kod studentica) je negativno povezana s vjerom u sebe i svoje sposobnosti. Više samoodređene motivacijske orijentacije (također vanjska regulacija i introjekcija kod studenata) pozitivno su povezane i s percipiranom socijalnom podrškom, a amotivacija negativno. Kod studentica je utvrđena negativna povezanost intrinzičnih motivacija te pozitivna povezanost amotivacije i vanjske regulacije s percipiranim stresom. Kod studenata, utvrđena je pozitivna povezanost vanjske regulacije i introjekcije s percipiranim stresom. Studentice koje izvješćuju o višim razinama percipiranog stresa, za razliku od onih koje izvješćuju o nižim razinama, iskazuju manje samoodređen motivacijski profil te niže razine na aspektima prilagodbe. Studenti koji izvješćuju o višim razinama percipiranog stresa, za razliku od onih koji izvješćuju o nižim, postižu više rezultate na amotivaciji i introjekciji, a niže na vjeri u sebe i svoje sposobnosti. Ovakvi rezultati osim što ukazuju na potencijalne rodne razlike u mehanizmima prilagodbe, mogu služiti i kao temelj za razvoj programa za pospješivanje prilagodbe studenata i studentica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Zrinka Greblo Jurakić
(mentor)