Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229021

Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij


Crnjak, Kruna
Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb


CROSBI ID: 1229021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij
(Relationship betweenn students' motivation and different aspects of adjustment to university)

Autori
Crnjak, Kruna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju

Mjesto
Zagreb

Datum
17.09

Godina
2019

Stranica
37

Mentor
Greblo Jurakić, Zrinka

Ključne riječi
, motivacijske orijentacije ; prilagodba na studij ; percipirani stres ; rodne razlike
(motivational orientation, adjustment to university ; perceived stress ; gender differences)

Sažetak
S ciljem provjere osnovnih postavki teorije samoodređenja, ispitivala se povezanost motivacijskih orijentacija s različitim aspektima prilagodbe na studij koji uključuju vjeru u sebe i svoje sposobnosti, percipiranu socijalnu podršku i percipirani stres. U istraživanju je sudjelovalo 144 studenata i 290 studentica studija u Zagrebu, prosječne dobi od 22.18 godina (SD=2.159). Podaci su prikupljeni putem online upitnika koji je sadržavao: Ljestvicu akademske motivacije (Vallerand i sur., 1993a), Upitnik prilagodbe novih studenata (Watson i Lenz, 2017), Ljestvicu percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983) te pitanja vezana uz sociodemografske podatke i obilježja studiranja. Prema rezultatima, više samoodređene motivacijske orijentacije su pozitivno povezane, a amotivacija (i vanjska regulacija kod studentica) je negativno povezana s vjerom u sebe i svoje sposobnosti. Više samoodređene motivacijske orijentacije (također vanjska regulacija i introjekcija kod studenata) pozitivno su povezane i s percipiranom socijalnom podrškom, a amotivacija negativno. Kod studentica je utvrđena negativna povezanost intrinzičnih motivacija te pozitivna povezanost amotivacije i vanjske regulacije s percipiranim stresom. Kod studenata, utvrđena je pozitivna povezanost vanjske regulacije i introjekcije s percipiranim stresom. Studentice koje izvješćuju o višim razinama percipiranog stresa, za razliku od onih koje izvješćuju o nižim razinama, iskazuju manje samoodređen motivacijski profil te niže razine na aspektima prilagodbe. Studenti koji izvješćuju o višim razinama percipiranog stresa, za razliku od onih koji izvješćuju o nižim, postižu više rezultate na amotivaciji i introjekciji, a niže na vjeri u sebe i svoje sposobnosti. Ovakvi rezultati osim što ukazuju na potencijalne rodne razlike u mehanizmima prilagodbe, mogu služiti i kao temelj za razvoj programa za pospješivanje prilagodbe studenata i studentica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Greblo Jurakić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Crnjak, Kruna
Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb
Crnjak, K. (2019) 'Povezanost motivacije studenata s različitim aspektima prilagodbe na studij', diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Crnjak, Kruna}, year = {2019}, pages = {37}, keywords = {, motivacijske orijentacije, prilagodba na studij, percipirani stres, rodne razlike}, title = {Povezanost motivacije studenata s razli\v{c}itim aspektima prilagodbe na studij}, keyword = {, motivacijske orijentacije, prilagodba na studij, percipirani stres, rodne razlike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Crnjak, Kruna}, year = {2019}, pages = {37}, keywords = {motivational orientation, adjustment to university, perceived stress, gender differences}, title = {Relationship betweenn students' motivation and different aspects of adjustment to university}, keyword = {motivational orientation, adjustment to university, perceived stress, gender differences}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font