Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1229019

Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja


Neralić, Marija
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb


CROSBI ID: 1229019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja
(Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming)

Autori
Neralić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju

Mjesto
Zagreb

Datum
03.07

Godina
2020

Stranica
38

Mentor
Greblo Jurakić, Zrinka

Ključne riječi
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja
(Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming)

Sažetak
Cilj istraživanja je provjeriti obilježja povezanosti navika igranja videoigara, razine zadovoljenja psiholoških potreba u životu i tijekom igranja videoigara sa zadovoljstvom životom i problematičnim igranjem. Istraživanje je provedeno na 213 hrvatskih igrača i igračica videoigara mlađe odrasle dobi (18-40 godina) s prosječnom dobi 25, 68 godina (sd=5, 627). Podaci su prikupljeni putem online ankete, a instrumenti korišteni u ovom istraživanju su: Ljestvica zadovoljenosti osnovnih psiholoških potreba (originalna ljestvica te modificirana ljestvica koja odražava ispunjenost psiholoških potreba tijekom igranja videoigara, Deci i Ryan, 2000), podljestvica Uživanje u aktivnosti iz Inventara intrinzične motivacije (Ryan, 1982), Ljestvica poremećaja igranja videoigara (Pontes i Griffiths, 2015) te Ljestvica zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985). Rezultati istraživanja dobiveni hijerarhijskom regresijskom analizom pokazali su kako su uživanje u igranju videoigara i zadovoljenje psiholoških potreba u stvarnom životu i tijekom igranja videoigara pozitivno povezani sa zadovoljstvom životom te kako je 39% varijance zadovoljstva životom moguće objasniti pomoću navedenih prediktora, pri čemu su stupanj zadovoljenosti psiholoških potreba za autonomijom i kompetencijom u stvarnom životu, duljina igranja videoigara tjedno i uživanje u igranju značajni prediktori. Također, rezultati su potvrdili kako je duljina igranja značajno pozitivno povezana s izraženosti simptoma problematičnog igranja te kako su simptomi problematičnog igranja značajno negativno povezani sa stupnjem zadovoljenosti psiholoških potreba u stvarnom životu. Modelom predikcije problematičnog igranja videoigara pomoću navedenih varijabli moguće je objasniti ukupno 27% varijance problematičnog igranja videoigara, pri čemu su u posljednjem koraku značajni prediktori razina zadovoljenosti potrebe za kompetencijom i povezanosti u stvarnom životu te duljina igranja videoigara tjedno. Istraživanje je provedeno sa svrhom boljeg razumijevanja fenomena igranja videoigara te prediktora koji mogu pomoći u prepoznavanju osoba rizičnih za razvoj simptoma problematičnog igranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Greblo Jurakić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Neralić, Marija
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb
Neralić, M. (2020) 'Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja', diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Nerali\'{c}, Marija}, year = {2020}, pages = {38}, keywords = {Navike igranja, zadovoljenje psiholo\v{s}kih potreba i u\v{z}ivanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva \v{z}ivotom i problemati\v{c}nog igranja}, title = {Navike igranja, zadovoljenje psiholo\v{s}kih potreba i u\v{z}ivanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva \v{z}ivotom i problemati\v{c}nog igranja}, keyword = {Navike igranja, zadovoljenje psiholo\v{s}kih potreba i u\v{z}ivanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva \v{z}ivotom i problemati\v{c}nog igranja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Nerali\'{c}, Marija}, year = {2020}, pages = {38}, keywords = {Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming}, title = {Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming}, keyword = {Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font