Pregled bibliografske jedinice broj: 1229019
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1229019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja
(Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming)
Autori
Neralić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2020
Stranica
38
Mentor
Greblo Jurakić, Zrinka
Ključne riječi
Navike igranja, zadovoljenje psiholoških potreba i uživanje u igranju videoigara kao prediktori zadovoljstva životom i problematičnog igranja
(Gaming habits, psychological needs satisfaction and videogame enjoyment as predictors of satisfaction with life and problematic gaming)
Sažetak
Cilj istraživanja je provjeriti obilježja povezanosti navika igranja videoigara, razine zadovoljenja psiholoških potreba u životu i tijekom igranja videoigara sa zadovoljstvom životom i problematičnim igranjem. Istraživanje je provedeno na 213 hrvatskih igrača i igračica videoigara mlađe odrasle dobi (18-40 godina) s prosječnom dobi 25, 68 godina (sd=5, 627). Podaci su prikupljeni putem online ankete, a instrumenti korišteni u ovom istraživanju su: Ljestvica zadovoljenosti osnovnih psiholoških potreba (originalna ljestvica te modificirana ljestvica koja odražava ispunjenost psiholoških potreba tijekom igranja videoigara, Deci i Ryan, 2000), podljestvica Uživanje u aktivnosti iz Inventara intrinzične motivacije (Ryan, 1982), Ljestvica poremećaja igranja videoigara (Pontes i Griffiths, 2015) te Ljestvica zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985). Rezultati istraživanja dobiveni hijerarhijskom regresijskom analizom pokazali su kako su uživanje u igranju videoigara i zadovoljenje psiholoških potreba u stvarnom životu i tijekom igranja videoigara pozitivno povezani sa zadovoljstvom životom te kako je 39% varijance zadovoljstva životom moguće objasniti pomoću navedenih prediktora, pri čemu su stupanj zadovoljenosti psiholoških potreba za autonomijom i kompetencijom u stvarnom životu, duljina igranja videoigara tjedno i uživanje u igranju značajni prediktori. Također, rezultati su potvrdili kako je duljina igranja značajno pozitivno povezana s izraženosti simptoma problematičnog igranja te kako su simptomi problematičnog igranja značajno negativno povezani sa stupnjem zadovoljenosti psiholoških potreba u stvarnom životu. Modelom predikcije problematičnog igranja videoigara pomoću navedenih varijabli moguće je objasniti ukupno 27% varijance problematičnog igranja videoigara, pri čemu su u posljednjem koraku značajni prediktori razina zadovoljenosti potrebe za kompetencijom i povezanosti u stvarnom životu te duljina igranja videoigara tjedno. Istraživanje je provedeno sa svrhom boljeg razumijevanja fenomena igranja videoigara te prediktora koji mogu pomoći u prepoznavanju osoba rizičnih za razvoj simptoma problematičnog igranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Zrinka Greblo Jurakić
(mentor)