Pregled bibliografske jedinice broj: 1228938
PRAVO NA SLOBODU IZ PERSPEKTIVE MARIJE MONTESSORI
PRAVO NA SLOBODU IZ PERSPEKTIVE MARIJE MONTESSORI // 5. Osječki dani bioetike / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko bioetičko društvo, 2022. str. 35-35 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRAVO NA SLOBODU IZ PERSPEKTIVE
MARIJE MONTESSORI
(THE RIGHT TO FREEDOM FROM A PERSPECTIVE
MARIA MONTESSORI)
Autori
Grejza, Dora ; Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Osječki dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina - Zagreb : Hrvatsko bioetičko društvo, 2022, 35-35
Skup
5. osječki dani bioetike = 5th Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.11.2022. - 08.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
dječja prava, Maria Montessori, sloboda, disciplina
(children's rights, Maria Montessori, freedom, discipline)
Sažetak
Mnogo prije usvajanja Konvencije o pravima djeteta, Maria Montessori bila je jedna od zagovarateljica posebnih prava koja se tiču djeteta. Sloboda je jedno od temeljnih ljudskih i dječjih prava te se u Konvenciji o pravima djeteta uglavnom očituje kao sloboda mišljenja, savjesti i vjere te kao pravo izražavanja. Međutim, sloboda je također jedno od temeljnih načela pedagogije koju je Maria Montessori detaljno definirala i implementirala unutar svoje metode. Sloboda se u Montessori pedagogiji ne ograničava samo na slobodu mišljenja i slobodu izražavanja, nego se očituje i kroz slobodu osjećaja, odlučivanja i izbora, kretanja, što se odnosi na unutarnju slobodu osobnog djelovanja. Unatoč raznim laičkim tumačenjima, Montessori sloboda nije anarhija i usko je vezana uz disciplinu. U izlaganju će biti objašnjena sloboda kakvu je kod djece poticala Maria Montessori, a koja ima važnu ulogu u razvoju djece. Sloboda, kao takva, može biti izvrsna smjernica u odgoju roditeljima i pedagoškim djelatnicima te se može implementirati i u redovnom sustavu odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Kineziološki fakultet Osijek
Profili:
Ivica Kelam
(autor)