Pregled bibliografske jedinice broj: 1228937
ODGOJNI POSTUPCI RODITELJA I RIZIČNA PONAŠANJA DJECE I MLADIH – IZ RODITELJSKE PERSPEKTIVE
ODGOJNI POSTUPCI RODITELJA I RIZIČNA PONAŠANJA DJECE I MLADIH – IZ RODITELJSKE PERSPEKTIVE, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1228937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODGOJNI POSTUPCI RODITELJA I RIZIČNA PONAŠANJA
DJECE I
MLADIH – IZ RODITELJSKE PERSPEKTIVE
(PARENTING PRACTICES AND RISKY BEHAVIORS OF
CHILDREN AND
YOUTH – FROM A PARENTAL PERSPECTIVE)
Autori
Khera, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
08.07
Godina
2022
Stranica
103
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
obitelj, roditeljstvo, odgojni postupci, rizična ponašanja
(family, parenting, educational procedures, risky behaviors of children and youth)
Sažetak
Odgoj djece je važan i značajan proces jer izravno utječe na djetetovo ponašanje i zahtjeva primjenu raznih vještina, odgojnih postupaka, dugotrajno obvezivanje i predanost roditelja prema djetetu. Odgojni postupci mogu se svrstati u različite kategorije roditeljskih odgojnih stilova. Uz odgojni odnos s djetetom vezana je i disciplina koja podrazumijeva disciplinske odgojne postupke u svrhu podučavanja djece moralnom ponašanju, ali nikako ne podrazumijeva nasilje nad djetetom i fizičko kažnjavanje. Nepoželjni postupci roditelja mogu poticati neprimjereno ponašanje djeteta i time utjecati na razvoj rizičnih ponašanja kod djece i mladih. Istraživački cilj ovog rada odnosi se na prikaz roditeljske perspektive na njihove odgojne postupke i roditeljskog mišljenja vezano za rizična ponašanja djece i mladih. Provedeno je kvantitativno istraživanje putem anketnog upitnika u razdoblju od 31. listopada do 03. studenog, 2021. godine na uzorku od 157 roditelja djece predškolske, 102 roditelja djece osnovnoškolske i 34 roditelja djece srednjoškolske dobi. Može se zaključiti kako na odgojne postupke koje roditelji primjenjuju znatno utječu čimbenici „odnos s partnerom/partnericom“ i „odnosi u obitelji“. Mogu se uočiti i razlike u roditeljskom odabiru odgojnih postupaka s obzirom na životnu dob djeteta što je razumljivo i upućuje da roditelji promišljaju o svojim postupcima prema životnoj dobi djeteta. Roditelji djece predškolske dobi češće koriste odgojne postupke „razgovor“ i „pomoć oko organizacije“ od roditelja djece srednjoškolske dobi. „Kritiziranje“ koriste roditelji djece osnovnoškolske dobi češće od roditelja djece predškolske dobi. Prema roditeljskom mišljenju visok rizik za djecu i mlade predstavljaju „loš odnos roditelja prema djetetu“, „narušeni odnosi u obitelji“, „nepovoljan ili pretjeran utjecaj tehnologije“, „utjecaj medija“, „loši odnosi s vršnjacima“ i „negativan utjecaj agresivnih i grubih video igrica“. S obzirom na mišljenje ispitanika o potrebi educiranja roditelja, velik broj odgovorio je potvrdno smatrajući da su edukacije za roditelje potrebne sukladno današnjim roditeljskim izazovima. Ovaj rad osim boljeg spoznavanja odluke roditelja u primjeni odgojnih postupaka može poslužiti i u svrhu poticanja osnaživanja obitelji i izgradnji pozitivnih odnosa između roditelja i djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)