Pregled bibliografske jedinice broj: 1228858
Izazovi razvoja arhivske pedagogije u Hrvatskoj
Izazovi razvoja arhivske pedagogije u Hrvatskoj // Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek "Izazovi obrazovanja"
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 47-48 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi razvoja arhivske pedagogije u Hrvatskoj
(Challenges of the Development of Archival Pedagogy
in Croatia)
Autori
Jelaš, Danijel ; Plantosar, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek "Izazovi obrazovanja"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 3.-5.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
arhiv ; arhivska pedagogija ; online učenje ; pedagog ; razvoj
(archives ; archival pedagogy ; online learning ; pedagogue ; development)
Sažetak
Arhivska pedagogija dio je šireg spektra kulturno- prosvjetnih djelatnosti suvremenih arhiva. Ona podrazumijeva prije svega osmišljavanje i realizaciju obrazovnih aktivnosti i sadržaja namijenjenih različitim uzrastima i kategorijama arhivskih korisnika, s ponešto većim naglaskom na učenike osnovnih i srednjih škola te na studente. Svrha navedenih aktivnosti i sadržaja, iz perspektive arhiva, jest upoznavanje javnosti s arhivskom baštinom i podizanje svijesti o njezinoj važnosti, kao i podizanje razine arhivske pismenosti. U posljednjih desetak godina u hrvatskim javnim arhivima ponuda arhivsko- pedagoških programa postala je uobičajena, a zaposlenici koji ih izvode često se nazivaju »arhivskim pedagozima«. Unatoč tome, status arhivske pedagogije i arhivskih pedagoga u formalnom smislu još uvijek nije definiran. Zbog toga je u pogledu broja aktivnosti, njihove kvalitete, usklađenosti sa suvremenim obrazovnim pristupima, standardima i trendovima, poput online učenja, vrlo neujednačena, a mnogo toga ovisi isključivo o kadrovskim mogućnostima pojedinih arhiva, ograničenim financijskim sredstvima, razumijevanju rukovoditelja te entuzijazmu i naobrazbi pojedinaca. Cilj je ovog rada identificirati glavne izazove daljnjeg razvoja arhivske pedagogije, s posebnim naglaskom na određene formalne prepreke te pitanje kadrovskog potencijala. Uz dosadašnja istraživanja provedena na temu arhivske pedagogije i osvrta na teorijsku literaturu i normativne akte, rad će se temeljiti i na kraćem anketnom upitniku. On će biti upućen svim javnim arhivskim ustanovama u Republici Hrvatskoj s ciljem prikupljanja aktualnih podataka o arhivskim pedagozima arhiva te drugih relevantnih podataka vezanim za organizaciju prosvjetne djelatnosti arhiva.
Izvorni jezik
Hrvatski