Pregled bibliografske jedinice broj: 1228759
Idejno rješenje porivnog sustava tegljača za spašavanje i podršku platformi
Idejno rješenje porivnog sustava tegljača za spašavanje i podršku platformi, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1228759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejno rješenje porivnog sustava tegljača za
spašavanje i podršku platformi
(Conceptual design for propulsion system of tug
supply standby rescue vessel)
Autori
Kocijan, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2011
Stranica
66
Mentor
Slapničar, Vedran
Ključne riječi
Idejno rješenje, porivni sustav, tegljač za spašavanje i podršku platformi
(Conceptual design, propulsion system, tug supply standby rescue vessel)
Sažetak
U ovom radu analizirani su porivni sustavi karakteristični za tegljače za spašavanje i podršku platformi. Detaljno su prikazene osnovne značajke diesel-električnog i diesel mehaničkog porivnog sustava, a samo ukratko opisane ostale varijante porivnih sustava specifične za ovu vrstu brodova. Provedeni proračuni se temelje na postojećem projektu tegljača kapaciteta spašavanja od 100 ljudi i predviđene autonomije od 10 dana. Određena je potrebna snaga pogonskih strojeva i ukupni stupanj korisnog djelovanja ranije spomenutih prikazanih porivnih sustava. Proračun je proveden na način da je ukupna snaga otpora broda dobivena, uz naprijed određenim podacima broda kao što su geometrijske karakteristike i zadani raspon brzina, pomoću računalnog programa „NavCad“. Određene su preliminarne karakteristike vijka, uvjetovane pravilima klasifikacijskih društva i pretpostavljenom brzinom vrtnje. Određen je koeficijent iskoristivosti vijaka u odnosu na omjer površine vijka pomoću WB dijagrama, za tri različite serije vijka. Nakon dobivene potrebne snage, odabran je propulzor i pogonski motor, te iterativnim postupkom provjereno da li odabrani strojevi odgovaraju postojećem brodu. Dalje u radu rađena je analiza na području potrošnje goriva, raspoloživosti, manevarskih sposobnosti i utjecaja na okoliš. Usporedna analiza potrošnje goriva provedena je na osnovi specifične potrošnje prema razvijenoj snazi na osovini motora i prema potrošnji po prijeđenom putu prema brzini plovidbe. Provedene analize daju nedvojbenu prednost diesel- električnom pogonu naspram klasičnog diesel- mehaničkog pogona.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Vedran Slapničar
(mentor)