Pregled bibliografske jedinice broj: 1228486
Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti
Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti // Knjižica sažetaka
Osijek, Hrvatska: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 32-33 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija u nastavi -
suvremeni izazovi i
mogućnosti
(Communication in teaching -
contemporary challenges
and opportunities)
Autori
Dragić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka
/ - : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 32-33
ISBN
978-953-314-175-6
Skup
2. MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI KONGRES CENTRA ZA INTERDISCIPLINARNA ISTRAŽIVANJA FILOZOFSKOG FAKULTETA OSIJEK: »Izazovi obrazovanja«
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03-05.11. 2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacija, verbalna, neverbalna, nastava, učitelj, učenik.
(communication, verbal, non-verbal, teaching, teacher, student.)
Sažetak
Postoji mnoštvo definicija za komunikaciju, a može se reći da je to prijenos informacije, neke poruke od pošiljatelja do primatelja pri čemu se govorni krug ne prekida. Prijenos poruke bit će uspješniji ako pošiljatelj i primatelj koriste isti kod. Riječ komunikacija dolazi od latinske riječi „communicare”, a ima značenje dijeliti, priopćiti, biti u vezi. Komunikacija pripada temeljnim egzistencijalnim potrebama, a osobito je važno voditi računa o uspješnoj komunikaciji u nastavnome procesu. Temeljna podjela komunikacije je na verbalnu i neverbalnu, odnosno na interakciju pomoću riječi ili neverbalnih znakova. Verbalna komunikacija se temelji na komunikacijskim vještinama, a osobito na vještinama govorenja i slušanja. Slušanje je komunikacijska vještina koja uključuje usmjeravanje, tumačenje i pamćenje onoga što smo čuli te se razlikuje pasivno sudjelovanje (glagol čuti) od aktivnoga slušanja (glagol slušati). Nadalje, to je vještina koju treba svladati, a osobito je tijekom izvođenja online nastave pokazalo se da aktivno slušanje zahtijeva koncentraciju, pozornost i usredotočenost na predavanje. Verbalna komunikacija je temelj odgojno- obrazovane komunikacije, njezina priroda u nastavnom procesu je u načelu didaktička. Neverbalna komunikacija sastoji se od mnoštva neverbalnih znakova te su istraživanja pokazala da je mnogo važnija u razumijevanju poruke, ali i ljudskoga ponašanja. Svaki znak ima svoje značenje i on može varirati od kulture do kulture. Odnos učitelja/-ice i učenika se temelji na komunikaciji od samoga ulaska u učionicu, a nastavlja se pozdravljanjem. Učenici iščitavaju neverbalne znakove svojih učitelja i stoga svaki predavač treba voditi računa, ne samo o tome kako što kvalitetnije prenijeti znanje, već i kako što uspješnije komunicirati s učenicima. U radu će se pored teoretskoga određivanja termina komunikacija, temeljne podjele, navođenja i kodiranja neverbalnih znakova u nastavi, navesti i izazovi i mogućnosti tijekom pandemije koronavirusa u izvođenju nastavnoga procesa. Da bi komunikacija u nastavnome procesu bila uspješna, ona se mora temeljiti na skladu između verbalnih i neverbalnih znakova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti