Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1228486

Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti


Dragić, Helena
Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti // Knjižica sažetaka
Osijek, Hrvatska: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 32-33 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1228486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti
(Communication in teaching - contemporary challenges and opportunities)

Autori
Dragić, Helena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjižica sažetaka / - : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 32-33

ISBN
978-953-314-175-6

Skup
2. MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI KONGRES CENTRA ZA INTERDISCIPLINARNA ISTRAŽIVANJA FILOZOFSKOG FAKULTETA OSIJEK: »Izazovi obrazovanja«

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03-05.11. 2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
komunikacija, verbalna, neverbalna, nastava, učitelj, učenik.
(communication, verbal, non-verbal, teaching, teacher, student.)

Sažetak
Postoji mnoštvo definicija za komunikaciju, a može se reći da je to prijenos informacije, neke poruke od pošiljatelja do primatelja pri čemu se govorni krug ne prekida. Prijenos poruke bit će uspješniji ako pošiljatelj i primatelj koriste isti kod. Riječ komunikacija dolazi od latinske riječi „communicare”, a ima značenje dijeliti, priopćiti, biti u vezi. Komunikacija pripada temeljnim egzistencijalnim potrebama, a osobito je važno voditi računa o uspješnoj komunikaciji u nastavnome procesu. Temeljna podjela komunikacije je na verbalnu i neverbalnu, odnosno na interakciju pomoću riječi ili neverbalnih znakova. Verbalna komunikacija se temelji na komunikacijskim vještinama, a osobito na vještinama govorenja i slušanja. Slušanje je komunikacijska vještina koja uključuje usmjeravanje, tumačenje i pamćenje onoga što smo čuli te se razlikuje pasivno sudjelovanje (glagol čuti) od aktivnoga slušanja (glagol slušati). Nadalje, to je vještina koju treba svladati, a osobito je tijekom izvođenja online nastave pokazalo se da aktivno slušanje zahtijeva koncentraciju, pozornost i usredotočenost na predavanje. Verbalna komunikacija je temelj odgojno- obrazovane komunikacije, njezina priroda u nastavnom procesu je u načelu didaktička. Neverbalna komunikacija sastoji se od mnoštva neverbalnih znakova te su istraživanja pokazala da je mnogo važnija u razumijevanju poruke, ali i ljudskoga ponašanja. Svaki znak ima svoje značenje i on može varirati od kulture do kulture. Odnos učitelja/-ice i učenika se temelji na komunikaciji od samoga ulaska u učionicu, a nastavlja se pozdravljanjem. Učenici iščitavaju neverbalne znakove svojih učitelja i stoga svaki predavač treba voditi računa, ne samo o tome kako što kvalitetnije prenijeti znanje, već i kako što uspješnije komunicirati s učenicima. U radu će se pored teoretskoga određivanja termina komunikacija, temeljne podjele, navođenja i kodiranja neverbalnih znakova u nastavi, navesti i izazovi i mogućnosti tijekom pandemije koronavirusa u izvođenju nastavnoga procesa. Da bi komunikacija u nastavnome procesu bila uspješna, ona se mora temeljiti na skladu između verbalnih i neverbalnih znakova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Helena Dragić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dragić, Helena
Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti // Knjižica sažetaka
Osijek, Hrvatska: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 32-33 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
Dragić, H. (2022) Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogućnosti. U: Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Dragi\'{c}, Helena}, year = {2022}, pages = {32-33}, keywords = {komunikacija, verbalna, neverbalna, nastava, u\v{c}itelj, u\v{c}enik.}, isbn = {978-953-314-175-6}, title = {Komunikacija u nastavi - suvremeni izazovi i mogu\'{c}nosti}, keyword = {komunikacija, verbalna, neverbalna, nastava, u\v{c}itelj, u\v{c}enik.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dragi\'{c}, Helena}, year = {2022}, pages = {32-33}, keywords = {communication, verbal, non-verbal, teaching, teacher, student.}, isbn = {978-953-314-175-6}, title = {Communication in teaching - contemporary challenges and opportunities}, keyword = {communication, verbal, non-verbal, teaching, teacher, student.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font