Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1228455

Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije


Mladenovska-Tešija, Julijana
Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije // Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 65-66 doi:978-953-314-176 (predavanje, domaća recenzija, kratko priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1228455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije
(Space, Body and Power at the Intersection of Virtual Reality and Peace Rducation)

Autori
Mladenovska-Tešija, Julijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, znanstveni

Izvornik
Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 65-66

ISBN
978-953-314-175-6

Skup
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Izazovi obrazovanja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.11.2022. - 05.11.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
moć, prostor, iskustveno učenje, virtualna realnost, mir
(power, space, experiential learning, virtual reality, peace)

Sažetak
Jedno od najvećih zasluga francuskog filozofa M. Foucaulta je njegovo učenje o strukturama moći u društvu, te ukazivanje na važnost prostora u istraživanju odnosa između moći, znanja i jezika. S ovim se temama Foucault bavio u većem broju svojih djela, no posebice u Ludilu i civilizaciji/Madness and Civilisation (1961), Red stvari/The Order of Things (1966), te Disciplini i kazni/Discipline and Punish (1975). Polazeći od dvije osnovne hipoteze da se znanje očituje u poretku, standardizaciji, te teorijskoj i ideološkoj motivaciji kao znanje/moć u mreži odnosa koji su vrlo često samo implicitni, te da moć ima relacijski karakter i da je kao takva razlog postojanja i građevina i institucija (premda sama nije ni institucija, ni struktura, ni neka sposobnost koju posjeduju samo neki, već je proizvod složene strategijske situacije u danom društvu). u ovom radu bavimo se ulogom muzeja kao građevine znanja/moći koja educira i odgaja posjetitelje te posebice, pitanjem uloge iskustvenog učenja (D. Kolb i drugi). Da bismo istražili što se događa tada kada tijelo postaje metonim fizičkog (prostornog) arhiva, istražit ćemo na koji način tehnologija virtualne realnosti utječe na razumijevanje prošlosti (nadovezujući se na recentna istraživanja u Hrvatskoj vezana uz Muzej domovinskoga rata Vukovar) te mogu li paralelni narativi, i ovdje posebice, mirovni, također doprinijeti iskustvenome učenju putem otvaranja novih prostora za suočavanje s traumom (gdje ćemo se referirati na dubinske intervjue sa sudionicima bazičnih mirovnih aktivnosti 1991.-1995. te 2021. koji su dio istraživanja autorice za Sveučilište Utrecht i Ekumensku inicijativu žena, Omiš.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoko evanđeosko teološko učilište, Osijek

Profili:

Avatar Url Julijana Tesija (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Mladenovska-Tešija, Julijana
Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije // Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 65-66 doi:978-953-314-176 (predavanje, domaća recenzija, kratko priopćenje, znanstveni)
Mladenovska-Tešija, J. (2022) Prostor, tijelo i moć na sjecištu između virutualne realnosti i mirovne edukacije. U: Miliša, Z., Papo, D. & Potlimbrzović, H. (ur.)Izazovi obrazovanja - Međunarodni interdisciplinarni 2. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek doi:978-953-314-176.
@article{article, author = {Mladenovska-Te\v{s}ija, Julijana}, year = {2022}, pages = {65-66}, DOI = {978-953-314-176}, keywords = {mo\'{c}, prostor, iskustveno u\v{c}enje, virtualna realnost, mir}, doi = {978-953-314-176}, isbn = {978-953-314-175-6}, title = {Prostor, tijelo i mo\'{c} na sjeci\v{s}tu izme\dju virutualne realnosti i mirovne edukacije}, keyword = {mo\'{c}, prostor, iskustveno u\v{c}enje, virtualna realnost, mir}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mladenovska-Te\v{s}ija, Julijana}, year = {2022}, pages = {65-66}, DOI = {978-953-314-176}, keywords = {power, space, experiential learning, virtual reality, peace}, doi = {978-953-314-176}, isbn = {978-953-314-175-6}, title = {Space, Body and Power at the Intersection of Virtual Reality and Peace Rducation}, keyword = {power, space, experiential learning, virtual reality, peace}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font