Pregled bibliografske jedinice broj: 1228376
Projekt O_HAI ④ Games – Orkestracija hibridnih metoda umjetne inteligencije za računalne igre
Projekt O_HAI ④ Games – Orkestracija hibridnih metoda umjetne inteligencije za računalne igre // Doktorska radionica / Šimić, Diana ; Žajdela Hrustek, Nikolina (ur.).
Varaždin, 2022. 1, 1 (pozvano predavanje, nije recenziran, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projekt O_HAI ④ Games – Orkestracija hibridnih metoda umjetne
inteligencije za računalne igre
(The O_HAI ④ Games Project – Orchestration of Hybrid Artificial Intelligence Methods
for Computer Games)
Autori
Schatten, Markus
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Doktorska radionica
/ Šimić, Diana ; Žajdela Hrustek, Nikolina - Varaždin, 2022
Skup
Doktorska radionica Fakulteta organizacije i informatike
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
hibridne metode umjetne inteligencije ; orkestracija ; višeagentni sustavi ; računalne igre
(hybrid artificial intelligence methods ; orchestration ; multi agent systems ; computer games)
Sažetak
Hibridne metode umjetne inteligencije koje predstavljaju uspostavu ansambla različitih simboličkih i statističkih metoda umjetne inteligencije radi postizanja što točnijeg rezultata, sveprisutne su u stručnoj i znanstvenoj literaturi. Ipak, metodologija razvoja takvih metoda uglavnom je ad-hoc i ovisi od projekta do projekta. Računalne igre od samih su početaka vezane uz područje umjetne inteligencije - od Shannonovog minmax algoritma za umjetnog igrača šaha 1949., do najnovijih postignuća poput AlphaGo sustava koji je pobijedio velemajstora u igri Go, igre su se pokazale kao izrazito plodno područje za razvijanje metoda umjetne inteligencije. S druge strane umjetna je inteligencija izrazito važna komponenta većine računalnih igara koje se često vrednuju i hvale korištenjem novih i inovativnih metoda umjetne inteligencije. Računalne igre omogućuju nam provjeru metoda umjetne inteligencije ne samo u svrhu zabave, već i u mnogim drugim područjima ljudskog djelovanja, o čemu svjedoče područja ozbiljnih igara i igrifikacije. U projektu O_HAI ④ Games uspostavlja se novi okvir za razvoj hibridnih metoda umjetne inteligencije s posebnom primjenom na razvoj računalnih igara. U skladu s time razvijena je ontologija i meta-model alata za stvaranje modela (ansambla) metoda umjetne inteligencije, a radi se na razvoju modularne distribuirane platforme za orkestraciju hibridnih metoda umjetne inteligencije kao i nizu modula hibridnih ansambla koji bi će se testirati u četiri okružja računalnih igara: (1) MMORPG igre, (2) igrificirana okolina za učenje, (3) ozbiljna igra vezana uz autonomna vozila i (4) igra za holografsku igraću konzolu koja se također razvija u sklopu projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-5824 - Orkestracija hibridnih metoda umjetne inteligencije za računalne igre (O-HAI 4 Games) (Schatten, Markus, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Profili:
Markus Schatten
(autor)