Pregled bibliografske jedinice broj: 1228299
Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća?
Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća? // 5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima - knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 60-60 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s
učeničkim emocijama postignuća?
(How is the teacher-student relationship related to
students' achievement emotions?)
Autori
Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Šimunović, Mara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima - knjiga sažetaka
/ - , 2022, 60-60
Skup
5. Dani obrazovnih znanosti: Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19. i 20. 10. 2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odnos između nastavnika i učenika ; emocije postignuća ; vrijednost zadatka ; samoefikasnost
(teacher-student relationship ; achievement emotions ; task value, self-efficacy)
Sažetak
Odnos između nastavnika i učenika pokazao se važnim za različite akademske ishode učenika. Pritom je važno uzeti u obzir dimenziju bliskosti, kao indikator pozitivnog odnosa nastavnika i učenika, ali i dimenziju sukoba, kao indikator negativnog odnosa. Prema teoriji kontrole i vrijednosti emocija postignuća (Pekrun, 2006), odnos između nastavnika i učenika spada u okolinsku odrednicu emocija postignuća koja ne djeluje izravno na pojavu emocija, već neizravno preko kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti. S obzirom na to, cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu procjena kontrole i vrijednosti u odnosu između dimenzija bliskosti i sukoba kao indikatora odnosa između nastavnika i učenika te učeničkih emocija postignuća. U ovom radu prikazani su podaci iz jedne točke mjerenje u kojem je sudjelovalo ukupno 19607 učenika srednjih škola s područja Republike Hrvatske. Učenici su procjenjivali bliskost i konflikt u odnosu s ciljnim nastavnikom, vrijednost zadataka i samoefikasnost u ciljnom predmetu te emocije postignuća koje doživljavaju tijekom boravka na nastavi kod tog nastavnika. Provedena analiza traga pokazala je kako dimenzije bliskosti i sukoba izravno i neizravno predviđaju učeničke emocije postignuća. Točnije, dimenzija bliskosti izravno je predviđala sve emocije postignuća, na način da je pozitivno predviđala emocije radosti, nade i ponosa, a negativno emocije ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade. S druge strane, dimenzija sukoba bila je izravni negativni prediktor uživanja, a pozitivni prediktor ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade. Što se tiče neizravnih odnosa, procjena vrijednosti posredovala je odnos između dimenzija bliskosti i sukoba i svih emocija postignuća, dok je procjena samoefikasnosti posredovala odnos između dimenzija bliskosti i sukoba i svih emocija postignuća, izuzev dosade. S obzirom na to da je češće doživljavanje pozitivnih, a rjeđe negativnih emocija jedan od indikatora dobrobiti osoba, iz ovog rada možemo vidjeti kako odnos između nastavnika i učenika može pridonijeti pozitivnom emocionalnom doživljavanju učenika tijekom boravka na nastavi, a onda i njihovoj dobrobiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-5472 - Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika: dinamička perspektiva (TEPEPDYN) (Burić, Irena, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb