Pregled bibliografske jedinice broj: 1228167
EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, Vol. 10 No. 1, 2022. (2022), 129-145 doi:10.31784/zvr.10.1.8 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1228167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE
POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
(EFFECTS OF RETAIL MARKET CONCENTRATION OF
CONSUMPTION GOODS IN THE REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
(Kovač Ivan)
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) Vol. 10 No. 1, 2022.
(2022);
129-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatska, tržišna koncentracija, maloprodaja, roba široke potrošnje
(Croatia, market concentration, retail, consumer goods)
Sažetak
Globalizacija i internacionalizacija na tržištu maloprodaje dovode do povećanja tržišne koncentracije. Proces koncentracije maloprodajnog tržišta ima faze jačeg i slabijeg intenziteta. No, trend povećanja koncentracije se neprestano odvija gotovo zadnja tri desetljeća. Maloprodaja je danas postala visoko globalizirana industrija, sa snažnom i brzom dinamikom promjena ali i izazova. U radu se istražuje korelacija između razlika u tržišnim udjelima hrvatskih maloprodajnih poduzeća i njihove poslovne uspješnosti. Autor polazi od pretpostavke da razlike u tržišnom udjelu imaju statistički značajan utjecaj na razlike vezane uz sam poslovni rezultat maloprodajnih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na cijelokupnom hrvatskom tržištu maloprodaje, ali isto tako su analizirane specifičnosti i posebnosti vezane uz Kontinentalnu i Jadransku Hrvatsku. Rezultati istraživanja nedvojbeno potvrđuju da postoji značajna razlika vezana uz bruto dobiti po zaposlenom između maloprodajnih poslovnih subjekta podijeljenih u pet skupina, odnosno grupiranih u skladu s različitim tržišnim udjelima. Provedeno istraživanje također ukazuje da u Kontinentalnoj i Jadranskoj Hrvatskoj postoje specifičnosti u vezi s tim razlikama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija