Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1228167

EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ


(Kovač Ivan)
EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, Vol. 10 No. 1, 2022. (2022), 129-145 doi:10.31784/zvr.10.1.8 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1228167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ
(EFFECTS OF RETAIL MARKET CONCENTRATION OF CONSUMPTION GOODS IN THE REPUBLIC OF CROATIA)

Autori
(Kovač Ivan)

Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) Vol. 10 No. 1, 2022. (2022); 129-145

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Hrvatska, tržišna koncentracija, maloprodaja, roba široke potrošnje
(Croatia, market concentration, retail, consumer goods)

Sažetak
Globalizacija i internacionalizacija na tržištu maloprodaje dovode do povećanja tržišne koncentracije. Proces koncentracije maloprodajnog tržišta ima faze jačeg i slabijeg intenziteta. No, trend povećanja koncentracije se neprestano odvija gotovo zadnja tri desetljeća. Maloprodaja je danas postala visoko globalizirana industrija, sa snažnom i brzom dinamikom promjena ali i izazova. U radu se istražuje korelacija između razlika u tržišnim udjelima hrvatskih maloprodajnih poduzeća i njihove poslovne uspješnosti. Autor polazi od pretpostavke da razlike u tržišnom udjelu imaju statistički značajan utjecaj na razlike vezane uz sam poslovni rezultat maloprodajnih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na cijelokupnom hrvatskom tržištu maloprodaje, ali isto tako su analizirane specifičnosti i posebnosti vezane uz Kontinentalnu i Jadransku Hrvatsku. Rezultati istraživanja nedvojbeno potvrđuju da postoji značajna razlika vezana uz bruto dobiti po zaposlenom između maloprodajnih poslovnih subjekta podijeljenih u pet skupina, odnosno grupiranih u skladu s različitim tržišnim udjelima. Provedeno istraživanje također ukazuje da u Kontinentalnoj i Jadranskoj Hrvatskoj postoje specifičnosti u vezi s tim razlikama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Kovač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

(Kovač Ivan)
EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, Vol. 10 No. 1, 2022. (2022), 129-145 doi:10.31784/zvr.10.1.8 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
(Kovač Ivan) (2022) EFEKTI TRŽIŠNE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE ŠIROKE POTROŠNJE U REPUBLICI HRVATSKOJ. Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, Vol. 10 No. 1, 2022., 129-145 doi:10.31784/zvr.10.1.8.
@article{article, year = {2022}, pages = {129-145}, DOI = {10.31784/zvr.10.1.8}, keywords = {Hrvatska, tr\v{z}i\v{s}na koncentracija, maloprodaja, roba \v{s}iroke potro\v{s}nje}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, doi = {10.31784/zvr.10.1.8}, volume = {Vol. 10 No. 1, 2022.}, issn = {1848-1299}, title = {EFEKTI TR\v{Z}I\v{S}NE KONCENTRACIJE MALOPRODAJE ROBE \v{S}IROKE POTRO\v{S}NJE U REPUBLICI HRVATSKOJ}, keyword = {Hrvatska, tr\v{z}i\v{s}na koncentracija, maloprodaja, roba \v{s}iroke potro\v{s}nje} }
@article{article, year = {2022}, pages = {129-145}, DOI = {10.31784/zvr.10.1.8}, keywords = {Croatia, market concentration, retail, consumer goods}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, doi = {10.31784/zvr.10.1.8}, volume = {Vol. 10 No. 1, 2022.}, issn = {1848-1299}, title = {EFFECTS OF RETAIL MARKET CONCENTRATION OF CONSUMPTION GOODS IN THE REPUBLIC OF CROATIA}, keyword = {Croatia, market concentration, retail, consumer goods} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font