Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1228152

Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima


Pađen, Helena; Huić, Aleksandra
Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima // Psihologijske teme, 30 (2021), 2; 185-204 doi:10.31820/pt.30.2.2 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1228152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima
(The Mediating Role of Self-Efficacy on the Relationship between High School Teachers’ Knowledge about Homosexuality and Their Supportive Behaviours towards Homosexual Students)

Autori
Pađen, Helena ; Huić, Aleksandra

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 30 (2021), 2; 185-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podržavajuća ponašanja, srednjoškolski nastavnici
(homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati znanje srednjoškolskih nastavnika o homoseksualnoj orijentaciji te istražiti u kakvome su odnosu znanje, samoefikasnost u radu s homoseksualnim učenicima i čestina uključivanja u podržavajuća ponašanja. Ispitivanje je provedeno online, a sudjelovalo je 267 srednjoškolskih nastavnika. Korištene su Skala znanja o homoseksualnoj orijentaciji, Skala samoefikasnosti u radu s homoseksualnim učenicima i Skala podržavajućih ponašanja prema učenicima homoseksualne orijentacije. Rezultati pokazuju da nastavnici imaju umjereno znanje o homoseksualnoj orijentaciji te vrlo često odabiru odgovor Ne znam. Rijetko se uključuju u podržavajuća ponašanja prema homoseksualnim učenicima, a njihov je osjećaj samoefikasnosti u radu s njima umjeren. Pritom osjećaju viši stupanj sigurnosti u mogućnost nošenja sa situacijama nasilja na osnovi seksualne orijentacije nego u mogućnost poučavanja učenika o temi homoseksualnosti. Znanje i samoefikasnost u nošenju s nasiljem na osnovi seksualne orijentacije i samoefikasnost u poučavanju o homoseksualnoj orijentaciji značajno predviđaju čestinu uključivanja u podržavajuća ponašanja. Što nastavnici imaju veće znanje o homoseksualnosti, to se češće uključuju u podržavajuća ponašanja, a ta je veza posredovana većom samoefikasnošću u poučavanju o homoseksualnim temama, no ne i većom samoefikasnošću u nošenju s nasiljem. Takvi rezultati ukazuju na važnu ulogu znanja i samoefikasnosti u čestini uključivanja u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike koji su tijekom srednje škole u vrlo ranjivoj fazi i potrebna im je socijalna podrška.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Aleksandra Huić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pađen, Helena; Huić, Aleksandra
Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima // Psihologijske teme, 30 (2021), 2; 185-204 doi:10.31820/pt.30.2.2 (recenziran, članak, znanstveni)
Pađen, H. & Huić, A. (2021) Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima. Psihologijske teme, 30 (2), 185-204 doi:10.31820/pt.30.2.2.
@article{article, author = {Pa\djen, Helena and Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2021}, pages = {185-204}, DOI = {10.31820/pt.30.2.2}, keywords = {homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podr\v{z}avaju\'{c}a pona\v{s}anja, srednjo\v{s}kolski nastavnici}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.30.2.2}, volume = {30}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Medijacijski u\v{c}inak samoefikasnosti u odnosu izme\dju znanja nastavnika o homoseksualnosti i pru\v{z}anja podr\v{s}ke homoseksualnim u\v{c}enicima}, keyword = {homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podr\v{z}avaju\'{c}a pona\v{s}anja, srednjo\v{s}kolski nastavnici} }
@article{article, author = {Pa\djen, Helena and Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2021}, pages = {185-204}, DOI = {10.31820/pt.30.2.2}, keywords = {homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.30.2.2}, volume = {30}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {The Mediating Role of Self-Efficacy on the Relationship between High School Teachers’ Knowledge about Homosexuality and Their Supportive Behaviours towards Homosexual Students}, keyword = {homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font