Pregled bibliografske jedinice broj: 1228152
Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima
Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između znanja nastavnika o homoseksualnosti i pružanja podrške homoseksualnim učenicima // Psihologijske teme, 30 (2021), 2; 185-204 doi:10.31820/pt.30.2.2 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijacijski učinak samoefikasnosti u odnosu između
znanja nastavnika o homoseksualnosti i
pružanja podrške homoseksualnim učenicima
(The Mediating Role of Self-Efficacy on the Relationship between
High School Teachers’ Knowledge about Homosexuality and
Their Supportive Behaviours towards Homosexual Students)
Autori
Pađen, Helena ; Huić, Aleksandra
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 30
(2021), 2;
185-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
homoseksualna orijentacija, znanje o homoseksualnoj orijentaciji, samoefikasnost, podržavajuća ponašanja, srednjoškolski nastavnici
(homosexual orientation, knowledge about homosexuality, self-efficacy, supportive behaviours, high school teachers)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati znanje srednjoškolskih nastavnika o homoseksualnoj orijentaciji te istražiti u kakvome su odnosu znanje, samoefikasnost u radu s homoseksualnim učenicima i čestina uključivanja u podržavajuća ponašanja. Ispitivanje je provedeno online, a sudjelovalo je 267 srednjoškolskih nastavnika. Korištene su Skala znanja o homoseksualnoj orijentaciji, Skala samoefikasnosti u radu s homoseksualnim učenicima i Skala podržavajućih ponašanja prema učenicima homoseksualne orijentacije. Rezultati pokazuju da nastavnici imaju umjereno znanje o homoseksualnoj orijentaciji te vrlo često odabiru odgovor Ne znam. Rijetko se uključuju u podržavajuća ponašanja prema homoseksualnim učenicima, a njihov je osjećaj samoefikasnosti u radu s njima umjeren. Pritom osjećaju viši stupanj sigurnosti u mogućnost nošenja sa situacijama nasilja na osnovi seksualne orijentacije nego u mogućnost poučavanja učenika o temi homoseksualnosti. Znanje i samoefikasnost u nošenju s nasiljem na osnovi seksualne orijentacije i samoefikasnost u poučavanju o homoseksualnoj orijentaciji značajno predviđaju čestinu uključivanja u podržavajuća ponašanja. Što nastavnici imaju veće znanje o homoseksualnosti, to se češće uključuju u podržavajuća ponašanja, a ta je veza posredovana većom samoefikasnošću u poučavanju o homoseksualnim temama, no ne i većom samoefikasnošću u nošenju s nasiljem. Takvi rezultati ukazuju na važnu ulogu znanja i samoefikasnosti u čestini uključivanja u podržavajuća ponašanja za homoseksualne učenike koji su tijekom srednje škole u vrlo ranjivoj fazi i potrebna im je socijalna podrška.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus