Pregled bibliografske jedinice broj: 1228140
„Šta nisi uspio u struci pa sad radiš u školi“: profesionalni identitet i zadovoljstvo poslom nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj
„Šta nisi uspio u struci pa sad radiš u školi“: profesionalni identitet i zadovoljstvo poslom nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj // 5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 124-124 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1228140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Šta nisi uspio u struci pa sad radiš u školi“:
profesionalni identitet i zadovoljstvo poslom
nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici
Hrvatskoj
("So you didn't you succeed in your profession and
now you work in school?": professional identity
and job satisfaction of vocational teachers in the
Republic of Croatia)
Autori
Vignjević Korotaj, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times?
/ Odak, Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 124-124
ISBN
978-953-6218-95-0
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strukovno obrazovanje i osposobljavanje, strukovni nastavnici, profesionalni identitet
(vocational education and training, vocational teachers, professional identity)
Sažetak
Strukovni nastavnici bitno se razlikuju od drugih nastavnika u sustavu srednjoškolskog obrazovanja s obzirom na to da vrlo često prije dolaska u školu imaju prethodno radno iskustvo, njihov je zadatak kontinuirano povezivati svijet rada i sustav obrazovanja, a njihova dvostruka profesionalizacija (ona matične struke i nastavnika) nužno znači i formiranje i razvoj hibridnog profesionalnog identiteta (Fejes i Köpsen, 2014 ; Köpsén, 2014 ; Green, 2015 ; Alvunger, 2016). Različita istraživanja (Wenger, 1998 ; Beijaard, Meijer i Verloop, 2004 ; Canrinus, 2011 ; Đermanov i Kosanović, 2013 ; Williams, 2013 ; Gregson i Hillier, 2015) upućuju na to da je stabilan profesionalni identitet preduvjet za motiviranost, efikasnost i zadovoljstvo profesijom, a za strukovne nastavnike koji u obrazovni sustav dolaze iz svijeta rada, ovaj je proces tranzicije i formiranja i razvoja stabilnog profesionalnog identiteta iznimno zahtjevan i osjetljiv. Cilj ovog istraživanja jest opisati i razumjeti kako različita obilježja profesionalnog identiteta utječu na proces formiranja i razvoja profesionalnoga identiteta te posljedično na zadovoljstvo poslom strukovnih nastavnika. Zbog važnosti osobnog iskustva za istraživanje navedene teme odabran je kvalitativni narativni pristup istraživanju te metoda narativnog intervjuiranja. Uzorak koji je biran tehnikom maksimalne varijacije uključuje 26 nastavnika stručno- teorijskih sadržaja koji variraju po sektoru, odnosno području iz kojeg dolaze, spolu, školi, te po godinama radnog staža u svijetu rada i u školi. Rezultati istraživanja pokazuju da na uspješnost formiranja i razvoja stabilnog identiteta strukovnih nastavnika dominantno utječu osobne biografije nastavnika i to posebno u kontekstu prethodnih obrazovnih i profesionalnih iskustava, ali i organizacijski (školski) i širi kontekst. Primjerice, pripravnički staž te iskustva mentoriranja kao i odnosi s učenicima i kolegama te mogućnosti profesionalnog razvoja u matičnoj struci i u nastavi presudni su za adaptaciju u novu zajednicu prakse, formiranje i razvoj stabilnog profesionalnog identiteta te dugoročni osjećaj zadovoljstva poslom kod nastavnika stručno- teorijskih sadržaja. Relevantnost navedenih rezultata istraživanja očituju se u nedostatku sličnih istraživanja u nacionalnim okvirima, a mogu biti korisni i za donositelje odluka, rukovodstvo strukovnih škola, ali i za same strukovne nastavnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Bojana Vignjević Korotaj
(autor)