Pregled bibliografske jedinice broj: 1227959
Suradnja između visokoškolskog knjižničara i nastavnog osoblja na primjeru knjižnice Kineziološkog fakulteta u Zagrebu
Suradnja između visokoškolskog knjižničara i nastavnog osoblja na primjeru knjižnice Kineziološkog fakulteta u Zagrebu // Knjižnice grade nove svjetove
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2022. str. 88-89 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1227959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja između visokoškolskog knjižničara i nastavnog osoblja na
primjeru knjižnice Kineziološkog fakulteta u Zagrebu
(Cooperation between higher education librarians and teaching
staff on the example of the library of the Faculty of
Kinesiology in Zagreb)
Autori
Barković, Iva ; Čolakovac, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Knjižnice grade nove svjetove
/ - Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2022, 88-89
Skup
47. izborna Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 05.10.2022. - 08.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
knjižničari ; visokoškolsko obrazovanje ; uklopljeno knjižničarstvo ; znanstvene-istraživački rad ; kompetencije
(librarians ; higher education ; embededd librarianship ; scientific research work ; competencies)
Sažetak
Visokoškolski knjižničar je kao podrška studentima i nastavnom osoblju važna karika obrazovnog procesa i znanstveno- istraživačkog stvaralaštva institucije. Stoga je koncept uklopljenog knjižničarstva od iznimne važnosti jer omogućava knjižničarima izlazak iz prostora knjižnice i približavanje usluga i znanja svojim korisnicima. Cilj rada je kroz prikaz poslova visokoškolskog knjižničara u knjižnici Kineziološkog fakulteta u Zagrebu procijeniti učinkovitost i primjenjivost principa uklopljenog knjižničarstva kao i knjižničarske kompetencije potrebne za rad u visokoškolskoj knjižnici. Predstavljena je uloga knjižničara u znanstvenom, nastavnom i stručnom radu u visokoškolskom obrazovanju kroz: pretraživanje i analizu informacija, bibliometrijske analize, izdavačku djelatnost, sudjelovanje u nastavi i na projektima. Širenjem uloga ukazuje se potreba za uvođenjem novih poslova i zadaća knjižničara. Kratkim upitnikom su se usporedila iskustva i poslovi knjižničara u knjižnici Kineziološkog fakulteta u Zagrebu i knjižnici Kineziološkog fakulteta u Osijeku. Upitnik je pokazao razlike u veličini fonda knjižnice, broju zaposlenika i korisnika te broju radnih mjesta, a sličnosti u realizaciji projekata i kulturnih manifestacija, izradi uputa za korisnike, cjeloživotnom učenju i obrazovanju te održavanju radionica i nastave. Pregledom poslova knjižnice Kineziološkog fakulteta prikazuje se opsežnost i raznolikost zadataka visokoškolskog knjižničara. Usporedbom knjižnice s najdužom (Zagreb) i najkraćom (Osijek) tradicijom prikazuju se inovativni načini rada kao i potreba za širenjem kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb