Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1227894

Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu


Didović Baranac, Sandra; Falkoni-Mjehović, Daniela; Režić Tolj, Zrinka
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu // Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2022. str. 52-64 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1227894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu
(Foreign language anxiety as an affective factor in foreign language learning in a higher education learning environment)

Autori
Didović Baranac, Sandra ; Falkoni-Mjehović, Daniela ; Režić Tolj, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2022, 52-64

Skup
5. međunarodna konferencija Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2021. - 02.07.2021

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
engleski jezik ; njemački jezik ; strah od stranoga jezika ; španjolski jezik ; talijanski jezik
(English ; German ; foreign language anxiety ; Spanish ; Italian)

Sažetak
Strah od stranoga jezika jedan je od afektivnih i bitnih čimbenika u učenju stranih jezika, kao i u učenju stranoga jezika kao jezika struke. Sukladno pristupu Gardnera i MacIntyrea (1993), strah od stranoga jezika sagledavamo kao strah koji osjećamo kada se od nas zahtijeva korištenje stranoga jezika kojim suvereno ne vladamo. Prema Mihaljević Djigunović (2002), riječ je o osjećaju neugode, nervoze i nesigurnosti koji nas obuzme kada na stranome jeziku trebamo govoriti, čitati ili razumjeti što nam netko govori. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati strah od stranoga jezika među studentima nefiloloških studija koji uče engleski, njemački, španjolski i talijanski kao strani jezik te utvrditi razinu straha prisutnu s obzirom na strani jezik koji se uči. Za ispitivanje straha od stranoga jezika korišten je Upitnik za mjerenje straha od jezika (MacIntyre i Gardner 1994), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 2002). Dobiveni rezultati tumačeni su u kontekstu različitih statusa stranih jezika koji se poučavaju u formalnome obrazovnom okruženju na hrvatskim visokoškolskim institucijama kao strani jezici struke. Istraživanjem se produbljuju spoznaje o strahu od ispitanih stranih jezika, a rezultati istraživanja pomoći će nastavnicima stranih jezika steći detaljniji uvid u ispitani afektivni čimbenik.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

unjsvu.hr unjsvu.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Didović Baranac, Sandra; Falkoni-Mjehović, Daniela; Režić Tolj, Zrinka
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu // Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2022. str. 52-64 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Didović Baranac, S., Falkoni-Mjehović, D. & Režić Tolj, Z. (2022) Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu. U: Kereković, S. & Bošnjak Terzić, B. (ur.)Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke.
@article{article, author = {Didovi\'{c} Baranac, Sandra and Falkoni-Mjehovi\'{c}, Daniela and Re\v{z}i\'{c} Tolj, Zrinka}, year = {2022}, pages = {52-64}, keywords = {engleski jezik, njema\v{c}ki jezik, strah od stranoga jezika, \v{s}panjolski jezik, talijanski jezik}, title = {Strah od stranoga jezika kao afektivni \v{c}imbenik u\v{c}enja stranoga jezika u visoko\v{s}kolskome obrazovnom kontekstu}, keyword = {engleski jezik, njema\v{c}ki jezik, strah od stranoga jezika, \v{s}panjolski jezik, talijanski jezik}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Didovi\'{c} Baranac, Sandra and Falkoni-Mjehovi\'{c}, Daniela and Re\v{z}i\'{c} Tolj, Zrinka}, year = {2022}, pages = {52-64}, keywords = {English, German, foreign language anxiety, Spanish, Italian}, title = {Foreign language anxiety as an affective factor in foreign language learning in a higher education learning environment}, keyword = {English, German, foreign language anxiety, Spanish, Italian}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font