Pregled bibliografske jedinice broj: 1227894
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik učenja stranoga jezika u visokoškolskome obrazovnom kontekstu // Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2022. str. 52-64 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1227894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od stranoga jezika kao afektivni čimbenik
učenja stranoga jezika u visokoškolskome
obrazovnom kontekstu
(Foreign language anxiety as an affective factor in
foreign language learning in a higher education
learning environment)
Autori
Didović Baranac, Sandra ; Falkoni-Mjehović, Daniela ; Režić Tolj, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 5. međunarodne konferencije Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke
/ Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2022, 52-64
Skup
5. međunarodna konferencija Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2021. - 02.07.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
engleski jezik ; njemački jezik ; strah od stranoga jezika ; španjolski jezik ; talijanski jezik
(English ; German ; foreign language anxiety ; Spanish ; Italian)
Sažetak
Strah od stranoga jezika jedan je od afektivnih i bitnih čimbenika u učenju stranih jezika, kao i u učenju stranoga jezika kao jezika struke. Sukladno pristupu Gardnera i MacIntyrea (1993), strah od stranoga jezika sagledavamo kao strah koji osjećamo kada se od nas zahtijeva korištenje stranoga jezika kojim suvereno ne vladamo. Prema Mihaljević Djigunović (2002), riječ je o osjećaju neugode, nervoze i nesigurnosti koji nas obuzme kada na stranome jeziku trebamo govoriti, čitati ili razumjeti što nam netko govori. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati strah od stranoga jezika među studentima nefiloloških studija koji uče engleski, njemački, španjolski i talijanski kao strani jezik te utvrditi razinu straha prisutnu s obzirom na strani jezik koji se uči. Za ispitivanje straha od stranoga jezika korišten je Upitnik za mjerenje straha od jezika (MacIntyre i Gardner 1994), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 2002). Dobiveni rezultati tumačeni su u kontekstu različitih statusa stranih jezika koji se poučavaju u formalnome obrazovnom okruženju na hrvatskim visokoškolskim institucijama kao strani jezici struke. Istraživanjem se produbljuju spoznaje o strahu od ispitanih stranih jezika, a rezultati istraživanja pomoći će nastavnicima stranih jezika steći detaljniji uvid u ispitani afektivni čimbenik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku