Pregled bibliografske jedinice broj: 1227876
Primjena modela interaktivne nastave likovne kulture u trećem razredu osnovne škole
Primjena modela interaktivne nastave likovne kulture u trećem razredu osnovne škole // PERSPECTIVE OF ART EDUCATION REFLECTIONS AND OUTCOMES - PERSPEKTIVE UMETNIČKOG OBRAZOVANJA REFLEKSIJE I ISHODI / Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana : Bosnar, Maja (ur.).
Beograd: Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu, 2022. str. 204-217 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1227876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena modela interaktivne nastave likovne
kulture u trećem
razredu osnovne škole
(The application of the interactive visual arts
teaching model in
the third grade of elementary school)
Autori
Tomljenović, Zlata ; Negovetić, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
PERSPECTIVE OF ART EDUCATION REFLECTIONS AND OUTCOMES - PERSPEKTIVE UMETNIČKOG OBRAZOVANJA REFLEKSIJE I ISHODI
/ Joksimović, Aleksandra ; Škorc, Bojana : Bosnar, Maja - Beograd : Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu, 2022, 204-217
ISBN
978-86-88591-34-8
Skup
Perspektive umetničkog obrazovanja – refleksije i ishodi = Perspective of art education – reflections and outcomes
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.11.2021. - 26.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
: interaktivni pristup učenju i poučavanju, kreativnost, likovna kultura, likovne tehnike i materijali, nastavne metode
(interactive approach to learning and teaching, creativity, visual arts classes, art techniques and materials, teaching methods)
Sažetak
: U nastavi likovne kulture kvalitetna interakcija s učenicima podrazumijeva komunikaciju u kojoj učitelj upotrebljava svoju stručnost odnosno vizualno/likovno znanje i iskustvo kako bi pomogao učenicima u samostalnom stvaranju ideja i spoznaja i transformaciji kognitivnih reprezentacija. Interaktivni model nastave likovne kulture predstavljen u radu temelji se na transformacijskom načinu učenja i poučavanja u kojem se odnos između učitelja i učenika bazira na slobodnoj dvosmjernoj smislenoj razmjeni informacija, mišljenja, ideja i osjećaja, što doprinosi boljem razvoju motivacije, pamćenja i sposobnosti u odnosu na tradicionalne načine izvođenja nastave. Dosadašnje spoznaje o načinima izvođenja nastave likovne kulture ukazuju na činjenicu da su učitelji nedovoljno osviješteni o mogućnostima utjecaja likovne umjetnosti i nastave likovne kulture na učenikov život i razvoj ; također su u nedovoljnoj mjeri pripremljeni za kvalitetno sadržajno i metodičko osmišljavanje nastave likovne kulture. Stoga se u radu predlažu neke strategije i metode koje mogu pomoći u uspješnijoj realizaciji zadataka nastave likovne kulture. U radu je predstavljeno istraživanje u kojem je sudjelovalo 47 učenika iz dvaju trećih razreda Osnovne škole Nikola Tesla u Rijeci. Izvedena je kvantitativna i kvalitativna analiza 178 nastalih učeničkih radova. Rezultati analize potvrdili su hipoteze o pozitivnom učinku modela interaktivne nastave na sve dimenzije učeničkog stvaralaštva koje su se procjenjivale, a to su: uporaba likovnih tehnika i materijala, znanje i razumijevanje likovnih problema i pojmova te likovna kreativnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)