Pregled bibliografske jedinice broj: 1227777
Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere generacije Z
Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere generacije Z, 2022., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1227777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj poduzetničkog obrazovanja na društveno
poduzetničke namjere generacije Z
(The impact of entrepreneurship education on the
social entrepreneurial intentions of Generation Z)
Autori
Turčić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.10
Godina
2022
Stranica
200
Mentor
Kolaković, Marko
Ključne riječi
društveno poduzetničke namjere ; društveno poduzetništvo ; poduzetničko obrazovanje ; generacija Z ; teorija planiranog ponašanja ; SEM ; MGA
(social entrepreneurial intentions ; social entrepreneurship ; entrepreneurship education ; generation Z ; Theory of planned behavior ; SEM ; MGA)
Sažetak
U interesu je istraživača doći do spoznaje što sve pokreće pojedinca da osnuje (društveno) poduzeće. (Društveno) poduzetnička namjera prvi je korak prema poduzetničkom ponašanju te su se stoga znanstvenici usmjerili na istraživanje prediktora i čimbenika koji utječu na proces formiranja društveno poduzetničkih namjera. Poduzetničko obrazovanje identificirano je kao jedan od možebitnih čimbenika koji utječu na društveno poduzetničke namjere, ali je uočen nedostatak istraživanja tog odnosa. U doktorskom radu je konstruiran model baziran na teoriji planiranog ponašanja u kojem je uvrštena varijabla poduzetničko obrazovanje kao antecendent, dok su glavni konstrukti teorije pretpostavljeni kao medijatori odnosa poduzetničkog obrazovanja i društveno poduzetničkih namjera. Nijedno dosadašnje istraživanje nije konstruiralo i testiralo model na ovakav način. Model se testirao na uzorku od 516 ispitanika studenata generacije Z. Glavne korištene statističke metode su modeliranje strukturnih jednadžbi temeljem kovarijance te analiza višestrukih grupa, dok su podaci za analizu prikupljeni iz anketnog upitnika. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti kako poduzetničko obrazovanje djeluje na društveno poduzetničke namjere generacije Z indirektno, preko stavova prema društvenom poduzetništvu te percipirane kontrole ponašanja. Oni su medijatori tog odnosa, dok subjektivne norme to nisu. Štoviše, subjektivne norme nisu statistički značajno povezane s društveno poduzetničkim namjerama. Dodatno, utvrđena je statistički značajna razlika odnosa poduzetničkog obrazovanja i društveno poduzetničkih namjera s obzirom na fakultetsko usmjerenje studenata. Efekt poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere veći je kod studenata neekonomskog usmjerenja u odnosu na studente ekonomskog usmjerenja generacije Z. Kod studenata generacije Z neekonomskog usmjerenja utvrđen je i direktan i indirektan efekt poduzetničkog obrazovanja na društveno poduzetničke namjere, dok je kod studenata generacije Z ekonomskog usmjerenja utvrđen samo indirektan efekt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb