Pregled bibliografske jedinice broj: 1227564
Razlike u rezultatu bacanja vortexa kod djece 10 do 12 godina nakon eksperimentalnog programa učenja analitičkom i sintetičkom metodom
Razlike u rezultatu bacanja vortexa kod djece 10 do 12 godina nakon eksperimentalnog programa učenja analitičkom i sintetičkom metodom // Zbornik radova 30. ljetne škole kineziologa Kineziologija u Europi Izazovi promjena / Leko, Goran (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2022. str. 804-810 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1227564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u rezultatu bacanja vortexa kod djece 10 do 12 godina nakon
eksperimentalnog programa učenja analitičkom i sintetičkom
metodom
(The differences in vortex throwing results with children aged 10 to 12
after using analytic and syntetic experimental learning program
methods)
Autori
Antekolović, Ljubomir ; Marton, Jan ; Bošnjak, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 30. ljetne škole kineziologa Kineziologija u Europi Izazovi promjena
/ Leko, Goran - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2022, 804-810
ISBN
978-953-317-070-1
Skup
30. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske: Kineziologija u Europi Izazovi promjena: Međunarodni znanstveno- stručni skup
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.06.2022. - 02.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metode učenja, efekti vježbanja, duljina bacanja
(learning methods, exercise effects, throw length)
Sažetak
Razlike između uspješnosti učenja bacanja vortexa analitičkom i sintetičkom metodom ispitane su eksperimentalnim programom u trajanju od 4 tjedna (8 treninga). 20 ispitanika prosječno starih 11, 03±0, 84 godine, tjelesne visine 152, 80±6, 89 cm i tjelesne mase 42, 30±9, 92 kg bilo je slučajnim odabirom podijeljeno u dvije eksperimentalne skupine: eksperimentalna skupina koja je učila bacati vortex analitičkom metodom (GRa) i eksperimentalna skupina koja je učila bacati vortex sintetičkom metodom (GRs). Svaka eksperimentalna skupina je imala 20 izbačaja vortexa na svakom treningu odnosno 160 izbačaja ukupno. Duljina bacanja vortexa na inicijalnom mjerenju za GRa bila 23, 21±7, 36 m, a GRs 24, 22±7, 59 m, dok je na finalnom mjerenju GRa bacila vortex 24, 91±7, 69 m, a GRs 27, 52±8, 11 m. Razlike između grupa utvrđivane su Mann Whitney U testom za nezavisne uzorke te se prema njemu grupe statistički značajno ne razlikuju na inicijalnom ni finalnom mjerenju. Razlike unutar grupa utvrđivane su Wilcox testom za zavisne uzorke te je statistički značajna razlika (p=0, 01) između rezultata inicijalnog i finalnog mjerenja pronalazi samo kod grupe koja je učila bacati sintetičkom metodom. Iako se bacanje vortexa može svrstati u kompleksne motoričke vještine, rezultati su pokazali da je u ovom slučaju, kod učenja bacanja vortexa, poboljšanje rezultata jednostavnije i brže postići sintetičkom metodom učenja. Vjerojatno je veći broj ponavljanja izvedbe u finalnom obliku uz očekivanu dinamiku i brzinu izvođenja imao bolje efekte na rezultat eksperimenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija