Pregled bibliografske jedinice broj: 1227439
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na donošenje odluka u procesu nabave
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na donošenje odluka u procesu nabave // Zbornik Istarskog veleučilišta - Rivista dell’Università Istriana di scienze applicate, 1 (2022), 1; 11-19 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1227439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj informacijske i komunikacijske
tehnologije na donošenje odluka u procesu nabave
(The influence of information and communication
technology on decision-making in the procurement
process)
Autori
Mendica, Albert ; Koraca, Daglas
Izvornik
Zbornik Istarskog veleučilišta - Rivista dell’Università Istriana di scienze applicate (2975-383X) 1
(2022), 1;
11-19
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Informacijska i komunikacijska tehnologija, odlučivanje, poslovni proces, nabava, domena i nivoi odlučivanja, organizacijska kultura
(Information and communication technology, decision-making, business process, procurement, domain and levels of decision-making, organizational culture)
Sažetak
Informacijske i komunikacijske tehnologije imaju sve veći utjecaj na donošenje odluka u procesu nabave. U okviru ovog rada istražuju se prednosti i prijetnje uvođenja informatizacije u poslovni proces nabave. Svaki proces sistematizacije informacija dobar je, međutim, od suštinske je važnosti odrediti optimalnu razinu primjene i obuhvata vodeći se načelom „uloženo-dobiveno“. Vodeći se dijagramom toka „if“ i ostalim formalnim ograničenjima, informatizacija nerijetko usporava donošenje odluka pa se s pravom postavlja zaključak da u uvjetima nejasnog definiranja cilja prijeti mogućnost usporavanja procesa donošenja odluka te suvišnog angažmana viših nivoa odlučivanja. Preispitivanjem ranije donesenih odluka, procesu implementacije informacijskih i komunikacijskih tehnologija, odnosno informatizacije, prijeti mogućnost da ono postane „svrha sam sebi“, što znatno smanjuje efektivnost u odlučivanju. U radu se istražuje proces odlučivanja o nabavi u velikim hotelskim kompanijama u Republici Hrvatskoj. Pružanje kvalitetnih hotelskih usluga uvjetovano je ekonomičnim, efikasnim i efektivnim donošenjem odluka u skladu s jasno definiranom poslovnom vizijom kompanije. Vizija kompanije koja njeguje učinkovito donošenje odluka temelji se na suradnji, timskom radu, zadovoljstvu zaposlenika te uvažavanju želja gosta. Prema rezultatima vlastitog istraživanja, pri donošenju odluka treba se voditi višim ciljem „point of work“, njegujući osjećaj povjerenja među djelatnicima, organizacijsku kulturu te nivoe odlučivanja, pritom poštivajući domene odlučivanja za svaki od njih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate
Profili:
Daglas Koraca
(autor)