Pregled bibliografske jedinice broj: 1227413
PROCJENA KONCEPTA FUKCIJE PREMA van HIELE-u UČENIKA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA
PROCJENA KONCEPTA FUKCIJE PREMA van HIELE-u UČENIKA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA // 5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 106-107 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1227413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROCJENA KONCEPTA FUKCIJE PREMA van HIELE-u
UČENIKA
OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA
(THE ASSESSMENT OF THE CONCEPT OF FUNCTION
ACCORDING TO van HIELE OF STUDENTS
PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS)
Autori
Radović, Nikol ; Mladinić, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
/ Odak, Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 106-107
ISBN
978-953-6218-95-0
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
koncept funkcije, linearna funkcija, kvadratna funkcija, eksponencijalna funkcija, logaritamska funkcija, van Hiele, testiranje
(concept of function, linear function, quadratic function, exponential function, logarithmic function, van Hiele, testing)
Sažetak
Učenici se s konceptom funkcije prvi puta sreću u sedmom razredu osnovne škole, da bi isti nadograđivali i uvježbavali rješavanjem različitih zadataka kroz srednjoškolsko obrazovanje. No postavlja se pitanje, kako naši učenici prepoznaju i primjenjuju koncept funkcije. Prema literaturi (van Hiele, 1986. ; Teppo, 1991. ; Mason, 2009. ; Jurgenson et al, 2020.), poznato je da su van Hieleove razine primjenjuju na procjenu geometrije, no moguće ih je primijeniti i na druge grane matematike. Tako i na funkcije (Isodi, 1987.) i trigonometriju (Walshu, 2015.). Cilj istraživanja2 je provjera usvojenosti koncepta funkcije prema van Hielovim razinama, tj. 1. Razina – svakodnevnog jezika, 2. Razina – aritmetike, 3. Razina – algebre i geometrije, 4. Razina – računa i 5. Razina – matematičke analize. Istraživanje je provedeno kroz dvije godine na učenicima osnovnih i srednjih škola. Prvo testiranje provedeno je u svibnju 2019. godine u 10 srednjih škola i 5 osnovnih. U srednjoj je školi testove rješavalo 1181 učenik, a u osnovnoj 155 učenika (Osijeka, Vukovara, Vinkovaca, Zagreba, Metkovića, Splita, Zadra, Rijeke i Pule). Drugo testiranje je trajalo od listopada 2020. godine do siječnja 2021. godine (u doba pandemije). Ukupno je testirano 1439 učenika, pri čemu je u osnovnoj školi testirano 148 učenika. U drugoj godini testiranja, testirani su isti učenici kako bi se provjerio njihov napredak. Za potrebe testiranja grupa nastavnika je osmislila testove i to za linearnu, kvadratnu, eksponencijalnu i logaritamsku funkciju. Nakon, prvog testiranja testovi za pojedinu skupinu funkcija su popravljani, dorađeni i dopunjeni prema iskustvima i primjedbama nastavnika koji su se prijavili za testiranje svojih učenika. Treba naglasiti da se provjeravala razina od 1 do 3 prema van Hielu za svaku skupinu funkcija. Naime, na kraju srednjoškolskog obrazovanja za očekivati je 3 razinu, koja će se na fakultetu podići prema željenoj 5. razini. Za svaku razinu zadana su tri zadatka. Ako su učenici uspješno riješili bar dva zadatka za tu razinu, onda se smatra da su "svladali" tu razinu. I tu se uočavaju nelogičnosti. Naime, učenici nisu znali riješiti zadatak niže razine, ali su znali riješiti zadatak više. Većina učenika je tek na prvoj razini, samo 20 učenika je na drugoj, i daleko su od teoretski predviđene treće razine. Uzroci lošeg znanja o funkcijama su višestruki, ali je očito da nastava u RH ne "proizvodi" dobar rezultat. Ovo istraživanje znanja matematičkih funkcija, kao i rezultati na maturi te međunarodnim istraživanjima PISA i TIMS naših učenika, očigledno ukazuje da nastavu matematike treba resetirati, teoretski i stručno osmisliti na znanstvenim temeljima i iskustvima najboljih nastavnika te dosljedno i dinamično provesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)