Pregled bibliografske jedinice broj: 1227289
Integracija biciklističke infrastrukture kao mogućnost revitalizacije brownfield lokacija grada Zagreba
Integracija biciklističke infrastrukture kao mogućnost revitalizacije brownfield lokacija grada Zagreba, 2022., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1227289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija biciklističke infrastrukture kao
mogućnost revitalizacije brownfield lokacija grada
Zagreba
(Integration of cycling infrastructure as
opportunity for revitalization of brownfield
locations in the city of Zagreb)
Autori
Tomaša, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2022
Stranica
71
Mentor
Kamenečki, Monika
Neposredni voditelj
Mudronja Pletenac, Aneta
Ključne riječi
integracija, biciklističko-pješačka magistrala Zagreb, biciklizam, brownfield lokacije
(integration, bicycle-pedestrian highway Zagreb, cycling, brownfield locations)
Sažetak
Predmet ovog rada je istraživanje mogućnosti integracije u gradsko tkivo projektirane biciklističko-pješačke magistrale Zagreb: od Studentskog centra do Dugog Sela s ciljem stvaranja kontinuirane biciklističko-pješačke mreže koja će pozitivno utjecati na mogućnost revitalizacije brownfield lokacija u potezu projektirane magistrale. Prijedlog biciklističko- pješačke magistrale nastao je 2016. godine u suradnji studenata Agronomskog fakulteta sa Gradom Zagrebom. S obzirom da je trasa prema tadašnjem projektu projektirana isključivo kao prometna infrastruktura u smjeru istok-zapad, ona bi dijelila prostor grada na sjevernu i južnu zonu kao što to trenutno čini željeznička pruga, ulica grada Vukovara i rijeka Sava, i time još više potencirala svoje djelovanje kao prepreka za povezivanje tih zona. Grad Zagreb, iako pogodan za razvoj biciklizma i biciklističke infrastrukture zbog svog reljefa i klime, nije biciklistički grad i trenutno ne postoji dovoljno razvijena i infrastrukturno opremljena biciklistička mreža kakvu vidimo u susjednim srednjo-europskim metropolama. Glavni cilj rada je predložiti alternativno konceptualno rješenje integracije planiranog prometno-funkcionalnog rješenja uz rekreacijske, kulturno-povijesne, društvene i ekološke sadržaje. Kroz proučavanje relevantne literature, terenski obilazak, prostorne krajobrazne analize postojećeg stanja i važeću prostorno-plansku dokumentaciju ističe se mogućnost nadogradnje linearne mreže koja bi povezivala grad u oba smjera (sjever – jug i istok – zapad). Stoga je u svrhu daljnjih analiza provedena anketa sa 208 ispitanika, a sinteza dobivenih rezultata ankete napravljena je kao kvantitativna analiza, a nakon, s ciljem dublje analize pristupilo se i provedbi dvaju participativnih radionica sa različitim dobnim skupinama. Time je utvrđen smjer istraživanja mogućnosti integracije projektirane infrastrukture sa napuštenim prostorima grada. Implementacija dobivenih zaključaka prezentirana je na pilot projektu dijela projektirane dionice od Studentskog centra do okretišta Borongaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Poljoprivreda (agronomija), Interdisciplinarne biotehničke znanosti