Pregled bibliografske jedinice broj: 1226922
Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama u školama s iskustvom integracije
Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama u školama s iskustvom integracije // 5.Dani obrazovnih znanosti:Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Zagreb, Hrvatska, 2022. (ostalo, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1226922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama u školama s
iskustvom integracije
(Pupils' attitudes towards refugee children in
schools with integration experience)
Autori
Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Fasel, Rachel ; Butera, Fabrizio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
5.Dani obrazovnih znanosti:Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
stavovi ; integracija ; djeca izbjeglice ; osnovna škola
(attitudes ; integration ; refugee children ; primary school)
Sažetak
Budući da je integracija dvosmjeran proces, za njezinu uspješnost važna je i uloga domicilnog stanovništva i njihove spremnosti na prihvaćanje djece izbjeglica. Međutim, njihove prilike za uzajamni kontakt su u Hrvatskoj ograničene, budući da je ukupno malen broj osoba kojima je odobrena međunarodna zaštita, a među njima je svega 363 djece. Stoga je upravo škola i uopće sustav obrazovanje stvarna prilika i domicilnoj djeci i djeci izbjeglicama za sustavan međugrupni kontakt.Cilj ovog istraživanja ispitati kakav je odnos domicilnih učenika prema djeci izbjeglicama u osnovnim školama u Hrvatskoj, koje su među prvima imale iskustvo uključivanja djece izbjeglica u razrede. Ovo je ujedno i prvo istraživanje kojim se ispituju stavovi osnovnoškolske djece prema djeci izbjeglicama u Hrvatskoj. Početkom školske godine 2021./2022. provedeno je anketno istraživanje u kojem su sudjelovali domicilni učenici od 2. do 8. razreda iz ukupno 17 različitih škola iz Zagreba, Karlovca, Zadra i Siska (N=745). Upitnik se sastojao od tvrdnji kojima su ispitani stavovi prema djeci izbjeglicama (opći stav, socijalna distanca i stereotipi prema djeci izbjeglicama), percipirane socijalne norme o kontaktu s djecom izbjeglicama (nastavničke, prijateljske i roditeljske), međugrupne emocije (kontekstualna prijetnja, empatija i tjeskoba) te preferirane akulturacijske strategije. Rezultati pokazuju kako domicilni učenici u školama koje pohađaju djeca izbjeglice imaju pozitivne stavove prema njima te percipiraju da njihova socijalna okolina potiče i odobrava druženje s djecom izbjeglicama. Nadalje, djecu izbjeglice uglavnom ne percipiraju kao prijetnju u školskom kontekstu te izvještavaju o niskim razinama tjeskobe u kontaktu s izbjeglicama. S druge pak strane, u prosjeku iskazuju umjereno visoke razine empatije prema svojim vršnjacima izbjeglicama. Zanimljivo je da djeca u najvećoj mjeri preferiraju integraciju kao akulturacijsku strategiju. Iako rezultati istraživanja pokazuju kako domicilna djeca pokazuju spremnost na integraciju svojih vršnjaka izbjeglica, istovremeno postoji prostor za napredak i poboljšanje tih odnosa. Ovo istraživanje predstavlja prvi korak u osmišljavanju planova i strategija usmjerenih na integraciju djece izbjeglica u hrvatskim osnovnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Profili:
Nikolina Stanković
(autor)
Antonija Vrdoljak
(autor)
Margareta Jelić
(autor)
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)