Pregled bibliografske jedinice broj: 1226854
Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima
Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Tijana Borovac ; Ida Somolanji Tokić (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 64-65 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1226854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja
sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima
(Development of social competencies of preschool
educators by participating in reflective
practicums)
Autori
Vekić-Kljaić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
/ Tijana Borovac ; Ida Somolanji Tokić - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 64-65
ISBN
978-953-8371-09-7
Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijalog, odgojitelji, profesionalni razvoj, refleksija, suradnja.
(cooperation, dialogue, preschool educators, professional development, reflections.)
Sažetak
Profesionalni razvoj obveza je odgojitelja djece rane i predškolske dobi u Republici Hrvatskoj, a podrazumijeva učenje i usavršavanje zbog unapređenja odgojno-obrazovnog procesa. Učenje se često odvija u zajednicama sustručnjaka te osim spoznajnih komponenti uključuje i socijalne. Refleksivni praktikumi organizirani su susreti sustručnjaka na kojima se raspravlja o pedagoškoj praksi. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi socijalne komponente profesionalnog razvoja odgojitelja tijekom sudjelovanja na refleksivnim praktikumima. Provedeno je akcijsko istraživanje u hrvatskom dječjem vrtiću, a sudjelovalo je 11 odgojitelja i ravnateljica. U istraživanju su poštovani etički aspekti istraživanja. Sudionici su informirani o svrsi i cilju istraživanja. Istraživanje je bilo usmjereno prema zaštiti ispitanika u skladu s etičkim kodeksima. Od sudionika je zatražen pristanak za sudjelovanje u istraživanju putem obrazaca za odgojitelje i ravnateljicu. Za prikupljanje i analizu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kako bi istraživanje bilo valjano, koristila se triangulacija u prikupljanju i obradi podataka. Dokumentiranje odgojnoobrazovnog procesa i refleksije sudionika istraživanja na kojima su se analizirali podatci i evaluirale provedene aktivnosti bile su aktivnosti tijekom istraživanja. Metodom promatranja i bilježenja stekao se uvid u odgojno-obrazovnu praksu istraživane ustanove, a kao instrument u istraživanju upotrebljavala se pedagoška dokumentacija (fotografije, videozapisi, bilješke iz istraživačkog dnevnika odgojitelja i transkripti audisnimke intervjua s odgojiteljima s refleksivnih praktikuma). Profesionalni razvoj odgojitelja analiziran je u trima razdobljima istraživanja tijekom kojih se pomoću pedagoške dokumentacije raspravljalo o različitim problemima u pedagoškoj praksi. Rezultati istraživanja izdvajaju suradnju, timski rad i refleksivni dijalog kao bitnu socijalnu dimenziju profesionalnog razvoja odgojitelja. Praktična primjena rezultata istraživanja može se ogledati u organiziranju redovitih refleksivnih praktikuma odgojitelja, a rezultati mogu potaknuti daljnja istraživanja s ciljem utvrđivanja socijalnih i drugih kompetencija odgojitelja potrebnih za razvoj kvalitetne pedagoške prakse i kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)