Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226854

Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima


Vekić-Kljaić, Višnja
Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Tijana Borovac ; Ida Somolanji Tokić (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 64-65 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1226854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima
(Development of social competencies of preschool educators by participating in reflective practicums)

Autori
Vekić-Kljaić, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Tijana Borovac ; Ida Somolanji Tokić - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 64-65

ISBN
978-953-8371-09-7

Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijalog, odgojitelji, profesionalni razvoj, refleksija, suradnja.
(cooperation, dialogue, preschool educators, professional development, reflections.)

Sažetak
Profesionalni razvoj obveza je odgojitelja djece rane i predškolske dobi u Republici Hrvatskoj, a podrazumijeva učenje i usavršavanje zbog unapređenja odgojno-obrazovnog procesa. Učenje se često odvija u zajednicama sustručnjaka te osim spoznajnih komponenti uključuje i socijalne. Refleksivni praktikumi organizirani su susreti sustručnjaka na kojima se raspravlja o pedagoškoj praksi. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi socijalne komponente profesionalnog razvoja odgojitelja tijekom sudjelovanja na refleksivnim praktikumima. Provedeno je akcijsko istraživanje u hrvatskom dječjem vrtiću, a sudjelovalo je 11 odgojitelja i ravnateljica. U istraživanju su poštovani etički aspekti istraživanja. Sudionici su informirani o svrsi i cilju istraživanja. Istraživanje je bilo usmjereno prema zaštiti ispitanika u skladu s etičkim kodeksima. Od sudionika je zatražen pristanak za sudjelovanje u istraživanju putem obrazaca za odgojitelje i ravnateljicu. Za prikupljanje i analizu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kako bi istraživanje bilo valjano, koristila se triangulacija u prikupljanju i obradi podataka. Dokumentiranje odgojnoobrazovnog procesa i refleksije sudionika istraživanja na kojima su se analizirali podatci i evaluirale provedene aktivnosti bile su aktivnosti tijekom istraživanja. Metodom promatranja i bilježenja stekao se uvid u odgojno-obrazovnu praksu istraživane ustanove, a kao instrument u istraživanju upotrebljavala se pedagoška dokumentacija (fotografije, videozapisi, bilješke iz istraživačkog dnevnika odgojitelja i transkripti audisnimke intervjua s odgojiteljima s refleksivnih praktikuma). Profesionalni razvoj odgojitelja analiziran je u trima razdobljima istraživanja tijekom kojih se pomoću pedagoške dokumentacije raspravljalo o različitim problemima u pedagoškoj praksi. Rezultati istraživanja izdvajaju suradnju, timski rad i refleksivni dijalog kao bitnu socijalnu dimenziju profesionalnog razvoja odgojitelja. Praktična primjena rezultata istraživanja može se ogledati u organiziranju redovitih refleksivnih praktikuma odgojitelja, a rezultati mogu potaknuti daljnja istraživanja s ciljem utvrđivanja socijalnih i drugih kompetencija odgojitelja potrebnih za razvoj kvalitetne pedagoške prakse i kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Višnja Vekić-Kljaić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vekić-Kljaić, Višnja
Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Tijana Borovac ; Ida Somolanji Tokić (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 64-65 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vekić-Kljaić, V. (2022) Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima. U: Tijana Borovac & Ida Somolanji Tokić (ur.)Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2022}, pages = {64-65}, keywords = {dijalog, odgojitelji, profesionalni razvoj, refleksija, suradnja.}, isbn = {978-953-8371-09-7}, title = {Razvoj socijalnih kompetencija odgojitelja sudjelovanjem na refleksivnim praktikumima}, keyword = {dijalog, odgojitelji, profesionalni razvoj, refleksija, suradnja.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2022}, pages = {64-65}, keywords = {cooperation, dialogue, preschool educators, professional development, reflections.}, isbn = {978-953-8371-09-7}, title = {Development of social competencies of preschool educators by participating in reflective practicums}, keyword = {cooperation, dialogue, preschool educators, professional development, reflections.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font