Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226848

Je li kontakt dovoljan? Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama


Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija; Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Fasel, Rachel; Butera, Fabrizio
Je li kontakt dovoljan? Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama // Migracije na rubu Europe: trendovi, politike i izazovi/Migration on the Edge of Europe: Trends, Policies, and Challenges
Zagreb, Hrvatska, 2022. (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1226848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Je li kontakt dovoljan? Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama
(Is contact enough? Pupils' attitudes towards refugee children)

Autori
Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Fasel, Rachel ; Butera, Fabrizio

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Migracije na rubu Europe: trendovi, politike i izazovi/Migration on the Edge of Europe: Trends, Policies, and Challenges

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.09.2022. - 30.09.2022

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
školska integracija, djeca izbjeglice, stavovi
(school integration, refugee children, attitudes)

Sažetak
Hrvatska je tek odnedavno od tranzitne zemlje postala odredište za manji broj izbjegličkih obitelji uglavnom iz Sirije i Iraka, a u njoj privremeni smještaj nalazi i sve više izbjegličkih obitelji iz Ukrajine. To otvara priliku za kontakt lokalnog stanovništva s osobama kojima je odobrena zaštita u Hrvatskoj, a upravo je međugrupni kontakt temelj integracije. Prema hipotezi kontakta pozitivan kontakt s pripadnicima druge grupe u okruženju koje odobrava i potiče takav kontakt može smanjiti predrasude prema drugoj grupi i povećati spremnost domicilnog stanovništva na prihvaćanje izbjeglica. Primjer takvog konteksta je škola. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati kako učenici u školama koje imaju makar i ograničeno iskustvo uključivanja djece izbjeglica i učenici u školama koje nemaju iskustvo integracije djece izbjeglica, vide izbjeglice. Specifično, ispitali smo stavove domicilnih učenika prema djeci izbjeglicama u osnovnim školama u Hrvatskoj te provjerili razlikuju li se s obzirom na iskustvo kontakta s djecom izbjeglicama. Očekivali smo da učenici koji imaju iskustvo kontakta s djecom izbjeglicama imaju pozitivnije stavove prema izbjeglicama od učenika koji pohađaju škole u kojima nema djece izbjeglica te se nisu imali prilike susresti s njima. Prema našim saznanjima, ovo je ujedno i prvo istraživanje kojim se ispituju stavovi osnovnoškolske djece prema djeci izbjeglicama u Hrvatskoj. U anketnom istraživanju su sudjelovali domicilni učenici od 2. do 8. razreda (620 djece koja imaju iskustvo kontakta i 1465 djece koja nisu imala iskustvo kontakta s djecom izbjeglicama u razredu) iz ukupno 24 škole iz Zagreba, Karlovca, Zadra i Siska. Upitnik je sadržavao tvrdnje kojima su ispitani stavovi prema djeci izbjeglicama, percipirane socijalne norme o kontaktu s djecom izbjeglicama, međugrupne emocije te preferirane akulturacijske strategije. Premda domicilna djeca pokazuju spremnost na integraciju svojih vršnjaka izbjeglica, rezultati upućuju na zaključak da mogućnost kontakta sama po sebi nije dovoljna te da postoji prostor za napredak i poboljšanje tih odnosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija; Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Fasel, Rachel; Butera, Fabrizio
Je li kontakt dovoljan? Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama // Migracije na rubu Europe: trendovi, politike i izazovi/Migration on the Edge of Europe: Trends, Policies, and Challenges
Zagreb, Hrvatska, 2022. (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Stanković, N., Vrdoljak, A., Čorkalo Biruški, D., Jelić, M., Fasel, R. & Butera, F. (2022) Je li kontakt dovoljan? Stavovi učenika prema djeci izbjeglicama. U: Migracije na rubu Europe: trendovi, politike i izazovi/Migration on the Edge of Europe: Trends, Policies, and Challenges.
@article{article, author = {Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija and \v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Jeli\'{c}, Margareta and Fasel, Rachel and Butera, Fabrizio}, year = {2022}, keywords = {\v{s}kolska integracija, djeca izbjeglice, stavovi}, title = {Je li kontakt dovoljan? Stavovi u\v{c}enika prema djeci izbjeglicama}, keyword = {\v{s}kolska integracija, djeca izbjeglice, stavovi}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija and \v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Jeli\'{c}, Margareta and Fasel, Rachel and Butera, Fabrizio}, year = {2022}, keywords = {school integration, refugee children, attitudes}, title = {Is contact enough? Pupils' attitudes towards refugee children}, keyword = {school integration, refugee children, attitudes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font