Pregled bibliografske jedinice broj: 1226779
Uvođenje pojma površine u nastavi matematike
Uvođenje pojma površine u nastavi matematike, 2022., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1226779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvođenje pojma površine u nastavi matematike
(Introducing the notion of surface area in mathematics teaching)
Autori
Đurđević-Tomaš, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2022
Stranica
66
Mentor
Perkov, Tin
Ključne riječi
metodika nastave matematike ; formiranje osnovnih matematičkih pojmova ; formiranje osnovnih geometrijskih pojmova ; pojam površine ; hrvatski udžbenici nastave matematike
(research in mathematics education ; the formation of basic mathematical notions ; the formation of basic geometrical notions ; the notion of surface area ; Croatian textbooks for teaching mathematics)
Sažetak
U nastavi matematike matematički pojmovi imaju posebne načine uvođenja. Osnovni geometrijski pojmovi su sadržaji učenja visoke razine apstrakcije, odnosno elementi logičkog mišljenja dobiveni apstrahiranjem i generaliziranjem. Učitelji neovisno o brojnosti raznih aktivnosti i zadataka u praksi i u udžbenicima moraju znati odabrati i prilagoditi širinu i dubinu sadržaja, osmisliti metode i strategije, te ih prilagoditi potrebama, mogućnostima i interesima svojih učenika. Uvođenje pojma površine u nastavi matematike je opisano prema više izvora (Liebeck 1995, Markovac 2001, Kurnik 2001). Zajedničko ovim autorima je da ističu da se pojam površine izgrađuju na predmetima, objektima i pojavama realnog svijeta dovodeći ih u veze i odnose na mentalnom planu, uz pomoć simboličkih struktura kakvi su govor i pisani znakovi. Međutim, aktivnosti i zadaci koje nude za uvođenje pojma površine se razlikuju. Kurikulum nastavnog predmeta Matematika za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (Ministarstvo znanosti i obrazovanja [MZO], 2019) također nudi posebne preporuke za ostvarivanje odgojno – obrazovnog ishoda pojma površine. Poput spomenutih autora udžbenici matematike uvode pojam površine na osnovi objekata iz stvarnog svijeta, ali je pojam predstavljen kroz različite aktivnosti i zadatke. Ovaj rad nudi pregled raznih aktivnosti i zadataka uvođenja pojma površine u nastavi matematike od strane nabrojanih autora, iz Kurikuluma, i u udžbenicima razredne nastave matematike, te ih sve međusobno uspoređuje. Prikazuje sličnosti i razlike između pet različitih hrvatskih udžbenika, te nudi pregled početnih aktivnosti i zadataka za uvođenje ovog pojma. Prikazani su sljedeći udžbenici: Otkrivamo matematiku 4 (Glasnović Gracin i sur., 2021a, 2021b), Nina i Tino 4 (Lončar i sur., 2021), Super matematika za prave tragače 4 (Martić i sur., 2021), Moj sretni broj 4 (Jakovljević Rogić i sur., 2021) i Matematička mreža 4 (Cindrić i sur., 2021). Rad može pomoći učiteljima u lakšem pregledu ponuđenih aktivnosti i zadataka za uvođenje pojma površine, te na temelju ponuđenog i u jednostavnijem odabiru aktivnosti za njihove učenike s ciljem uspješnijeg usvajanja ovog apstraktnog matematičkog pojma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Tin Perkov
(mentor)