Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226765

Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama


Brnada, Paula; Lasić, Josip
Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 135-167


CROSBI ID: 1226765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama
(Contemporary view on Croatian Language in the Educational System of the City of Budapest)

Autori
Brnada, Paula ; Lasić, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika

Urednik/ci
Aladrović Slovaček, Katarina

Izdavač
Alfa

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
135-167

ISBN
978-953-364-414-1

Ključne riječi
jezik Hrvata u Mađarskoj, hrvatski kao nasljedni jezik, hrvatski kao nastavni jezik, budimpeštanski obrazovni sustav, očuvanje jezika
(language of Croatians in Hungary, Croatian as a heritage langugae, Croatian language as the language of instruction, educational system of Budapest, language preservation)

Sažetak
Povijesne su okolnosti dovele do višestoljetne povezanosti Hrvata i Mađara. Prošli su kroz povijest odnosa i veza brojne civilizacijske, političke i jezične sukobe da bi došli do suradnje kakvu danas imaju. Temelji se njihovih današnjih dobrosusjedskih i prijateljskih odnosa zasnivaju i na odnosu prema manjinama i manjinskim etničkim skupinama u dvjema državama. Prava mađarske manjine u Republici Hrvatskoj uređena su nizom zakonskih rješenja, a isto se može potvrdi promotri li se položaj zajednice Hrvata u Mađarskoj. Hrvati, naime, imaju, kao i Mađari u Republici Hrvatskoj, osigurana prava i slobodno brinu o svojoj kulturi, običajima i jeziku. U radu je fokus usmjeren na jezik te se cilj prikazati (o)čuvanje hrvatskoga jezika u domeni rada i organizacije odgojno-obrazovnih ustanova na hrvatskome jeziku. Središte je istraživanje glavni mađarski grad Budimpešta do se ostala mjesta, općine i prostori na kojima živi hrvatska manjina neće posebno istraživati. Uzimaju se u promatranje budimpeštanske ustanove u kojima se cjelokupna ili dio nastave i aktivnosti odvija na hrvatskome jeziku. To su: (1) hrvatski vrtić, osnovna škola, gimnazija i đački dom u Budimpešti (pokratom HOŠIG) i (2) Odsjek slavistike pri Filozofskome fakultetu Sveučilišta Lóránta Eötvösa u Budimpešti (pokratom ELTE). Kroz promatranje se njihovoga rada žele opisati karakteristike hrvatskoga jezika u nastavi i kako se čuva hrvatski kao nasljedni jezik. Istraživanje hrvatskoga kao jezika nastave i kao nasljednoga jezika na primjeru grada Budimpešte može se uzeti kao referentna baza sa smjernicama (eng. guidlines) za šira istraživanja u budućnosti jer su takva istraživanja danas nužna krene li se od činjenice o promijenjenome statusu i položaju hrvatskoga jezika općenito izvan granica Republike Hrvatske u posljednjih nekoliko desetljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2016-06-8448 - Govori Makarskoga primorja - dijakronija i sinkronija (GOMAPRIDISI) (Kurtović Budja, Ivana, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Josip Lasić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brnada, Paula; Lasić, Josip
Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 135-167
Brnada, P. & Lasić, J. (2022) Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpeštanskim obrazovnim ustanovama. U: Aladrović Slovaček, K. (ur.) Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika. Zagreb, Alfa, str. 135-167.
@inbook{inbook, author = {Brnada, Paula and Lasi\'{c}, Josip}, editor = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, K.}, year = {2022}, pages = {135-167}, keywords = {jezik Hrvata u Ma\djarskoj, hrvatski kao nasljedni jezik, hrvatski kao nastavni jezik, budimpe\v{s}tanski obrazovni sustav, o\v{c}uvanje jezika}, isbn = {978-953-364-414-1}, title = {Suvremena slika hrvatskoga jezika u budimpe\v{s}tanskim obrazovnim ustanovama}, keyword = {jezik Hrvata u Ma\djarskoj, hrvatski kao nasljedni jezik, hrvatski kao nastavni jezik, budimpe\v{s}tanski obrazovni sustav, o\v{c}uvanje jezika}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Brnada, Paula and Lasi\'{c}, Josip}, editor = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, K.}, year = {2022}, pages = {135-167}, keywords = {language of Croatians in Hungary, Croatian as a heritage langugae, Croatian language as the language of instruction, educational system of Budapest, language preservation}, isbn = {978-953-364-414-1}, title = {Contemporary view on Croatian Language in the Educational System of the City of Budapest}, keyword = {language of Croatians in Hungary, Croatian as a heritage langugae, Croatian language as the language of instruction, educational system of Budapest, language preservation}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font